Jag har problem med min gamla Powerbook G4 400, jag köpte en iMac och ett ljudkort/mixer (Projectmix) för ett tag sen och har tänkt ha min gamla Powerbook med till replokalen tillsammans med Projectmixen för att spela in lite demos med mitt band.

Jag tänkte att jag skulle formatera och installera ett fräscht OSX på den lilla bärbara men den vägrar alla mina försök. Jag har testat att starta den i "Target" läge för att formatera från min iMac men när jag kopplar in den med Firewire kabel så låser den hela datorn och man kommer bara ifrån det genom att dra ur kontakten.
Jag har testat att installera 10.5 men det står bara att det inte går att installera på den datorn, jag testade också med 10.4 skivan som jag fick till min iMac men det blir bara kernel panic.

Så det sista jag tänkte var att installera ett system på en extern hårddisk, starta från den och sedan CarbonCopyCloner:a in systemet på Powerbook:en men även detta sätter den sig emot. Den säger ok till att det finns ett system på den externa hårddisken men när jag väjer att starta från den så startar den ändå ifrån den interna!

Hjälp mig någon, snälla! Jag har försökt med allt jag kan komma på, men datorn verkar inte vilja bli rensad på information. (Ghost in the machine?)