Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Novation Remote 25SL vs. Novation Remote 25SL Comapct

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag haller pa och funderar pa ett inkop av en de ovanstaende MIDI Keyboards, de verkar inte skilja sig sa mycket fran varandra bortsett fran att Compact har aningen mindre controllers (vid en forsta anblick). Den fysiska storleken verkar dock vara densamma vilket ju gor det lite markligt att kalla den for "Compact", prisskillnaden ar cirka 100$ (dvs 299$ for Compact vs. 399$ for 25SL). Kanner inte till dom svenska priserna da jag inte befinner mig i Sverige.

Novation Remote 25SL Comapct
http://www.novationmusic.com/global/products/midi_control/remote_sl_compact/

Novation Remote 25SL
http://www.novationmusic.com/global/products/midi_control/remote_sl/

Finns det nagon som kan ge nagot utlatande gallande markbara skillnader, uppmaningar eller bara en kommentar om dessa tva klaviatur? Eller rentutav andra rekommendationer... av MIDI klaviatur med mycket knobs, pads, levels och kontrollytor.. men inte pa bekostnad av kvalite och funktionalitet.

Anvandningsomradet jag har i atanke ar framst Reason, Live och kanske Logic... men aven MIDI-mappa VJ program som Arkaos och VDMX.

Tack pa forhand.

// Michael

Spontant tänker jag väl främst på att det inte finns lika många knobs på compact-varianten, samt att skjutreglarna har kortare spelrum.. Bästa är väl att känna på båda på riktigt i den miljö du tänkt dig och gå efter hur det känns

tja, compact: 8 knobs, lite knappar, beat-pads, inga sliders, ingen joystick, ingen xy-pad - om du typ bara tänkte spela lite basgångar och lägga lite beats och vrida lite på cutoff/resonance och kanske ta ett ackord då och då verkar den fin.

den andra: 8 pot knobs, 8 expression knobs, massa knappar, 8 sliders, beat-pads, joystick, xy-pad, två displayer, ännu mer knappar - om du vill progammera egna synthljud på riktigt och leka jean michel jarre tror jag på den här

hi-5!
PS. Jag har en Novation ReMOTE 61 (en äldre modell) - och jag älskar alla sliders och knobs. Jag leker då jean michel jarre en del DS.

Sitter på en Remote SL25. Mycket nöjd, och skulle inte vilja byta ut mot en controller utan reglar & färre rattar. X/Y paden är riktigt skoj också, och väldigt användbar i Ableton...

Det enda som verkar bättre med "compact" modellen är väl padsen, sen gillar jag nog pitch/mod wheel bättre än joystick, men det är väl en smaksak. Sen är den nog lite mindre, lite slimmare i höjden.

Ett alternativ är välan också X-station, som är typ en Remote + Xio synth i ett. Lite plottrigare men lika kompetent som midi controller.

1
Bevaka tråden