Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhonewiki på svenska

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-08 12:17

För några veckor sedan skrev jag ett inlägg där jag ville höra andras åsikter om att starta en iPhone-supportsida på svenska, eftersom många frågor som ställs bland annat här och på(och till) ifun är samma om och om igen. Bland annat så gavs tips på att starta en wiki, vilket jag nu gjort. Vi har pratat vidare i den tråden (Behövs en svensk iPhone-supportsida), men rubriken är inte riktigt rätt, så jag följde tipset om att starta en ny tråd, med bättre rubrik.

Ni hittar wikin på http://www.iphonewiki.se - jag hoppas att adressen är lätt nog.

Det kanske är lite risky att köra en "iphone" i domännamnet, men eftersom iphonewiki.com finns kvar så kanske inte apple går lös på .se-versionen heller.

Målet med wikin är att man ska kunna hitta svaret på sin fråga där, men hittar man svaret någon annan stans vore det klockrent om man själv fyllde på med den nya informationen, eller tipsar oss andra om vart vi kan hitta den.

Väl mött!
/Herman

Bra jobb fortsätt så !!!

Ursprungligen av blomman_J_:

Bra jobb fortsätt så !!!

Hmm, själva grunden med en Wiki är ju att alla ska bidra. Fortsätt själv vettja

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-10 14:47

Om någon mot förmodan hade tänkt sig att gå in och jobba med någon del av wikin så går det tyvärr inte just nu. Detta är högst temporärt dock, det är bara tele2 som grejar med fiberanslutningen. Klockan 16 ska det vara igång igen.

/Herman

Det är verkligen en jättebra start! Jag kan se slutresultatet framför mig. Asbra! Nu gäller det bara att folk går in och skriver. Kom igen nu! Det behöver inte vara någon stor uppoffring. Gå in och gör en sida om ditt favorittredjepartsprogram, eller varför inte om någon upplåsningsprocess. Om alla som har iPhone här på 99.se går in och gör en sida så är ju wikin i det närmaste komplett sedan och det vore ju inte så dumt, eller?

Finns mjukvaran för wikin på svenska eller har ni översatt alla menyalternativ o s v på egen hand?

Ursprungligen av Chilawert:

Finns mjukvaran för wikin på svenska eller har ni översatt alla menyalternativ o s v på egen hand?

Det hänger med en hel hög med språk när man installerar MediaWiki (wiki-programvaran), däribland svenska.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 17:55

aldrig skrivit på en wiki. Kan vem som helst ändra och lägga upp grejer? Den behöver ju minst sagt en updatering.

1
Bevaka tråden