Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig touchscreen, bara halva funkar på min iPhone!

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jahapp, då har det hänt, telefonen har skitit sig! helt plötsligt slutade den nedre delen av telefonens touch skärm att funka, alltså touch-funktionen. Jag har för mig att det har funnits folk innan på forumet med detta problemet, men jag sökte och hittade inget..

i vilket fall som helst så är det tydligen ett vanligt problem, och apple ersätter telefonerna, eller lagar dom gratis! http://www.engadget.com/2007/08/09/apple-quietly-handling-iphone-touchscreen-issues/2#comments

Så nu är det så att min bror bor i US, och jag skall skicka över den i dagarna så han kan lämna in den. Är det någon annan som råkat ut för samma problem? och Går det att göra "virginazer" på en 1.1.1 som är uppgraderad från 1.0.2, eller finns det enbart för -.0.2? Det kan ju kanske vara känsligt att lämna in en jailbreakad telefon som är upplåst!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-09 16:12

Apple kan motsätta sig att laga en upplåst iPhone. Eftersom man upplöser garantin när man "hackar" en iPhones mjukvara. Tror inte man kan sopa bort alla spår av en upplåst iPhone. Men det skadar inte att försöka lämna in den och möjligen få den reparerad.

The bad area

Min iPhone har samma fel! Jag har haft ett irriterande problem i området 4, 5 och 6 i nummerpaden. Luren har svarat väldigt dåligt. Även andra apps i samma område har haft problem.
Nu har läget blivit mkt sämre! Den svarar inte alls på dessa ställen och jag tycker att det börjar känna riktigt åt helvete. Kan inte längre ringa ett nummer som jag inte redan har i kontaktboken bl.a. Youtube, Atocks, Maps och Weather kommer jag inte heller åt. Dessa ligger ju i detta problem område...

Ska skicka den till USA till den som köpte den...tror jag?
Funkar verkligen revirginzer metoden?
Förhoppningsvis vill Apple snabbt sopa detta problem under mattan och "tysta" kunden. Vem vet?
Hör gärna av dig om du får din lur utbytt.

Mvh
Roger

jag skall ta och skicka över den med UPS på torsdag, så jag återkommer..

skiter det sig så får man väll skapa sig en facebook grupp, så kommer det nog ordna sig ändå!

Ursprungligen av skoggy:

jag skall ta och skicka över den med UPS på torsdag, så jag återkommer..

skiter det sig så får man väll skapa sig en facebook grupp, så kommer det nog ordna sig ändå!

Ok, var det bara jag som inte förtod vad facebook hade med detta att göra?

Oxå dålig skärm

Ursprungligen av skoggy:

jag skall ta och skicka över den med UPS på torsdag, så jag återkommer..

skiter det sig så får man väll skapa sig en facebook grupp, så kommer det nog ordna sig ändå!

Samma sak har hänt mig. Hela nedre halvan av skärmen svarar inte på mina fingrar. Utseendemässigt helt perfekt. Har testat det jag vet att jag kan testa. Dragit ur batteriet helt, återställt den till fabriksinställningar; inget funkar.

Var i Sverige finns Du skoggy? Skulle vi kunna smaköra över pölen, jag har just nu ingen kontakt i USA.... På så vios kan vi ju oxå splitta frakten.

Joachim

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-12-11 18:41

thep: troligen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-12 07:11
Ursprungligen av Pascoe:

thep: troligen

hehe.

Ni som har problem med skärmen, från vilken tillverkningsvecka är era telefoner?
Ska gå att utläsa i serienumret men kommer inte ihåg hur.

Serienummer

Ursprungligen av vic viper:

Ni som har problem med skärmen, från vilken tillverkningsvecka är era telefoner?
Ska gå att utläsa i serienumret men kommer inte ihåg hur.

Min är från vecka v42

En bit ner på denna länk från iFun står det hur Du "knäcker" serienumret.

http://www.ifun.se/iphone-tillverkade-v39-eller-senare-har-111-firmware/#more-94

min är en 38, tyvärr så gick min iväg idag med UPS tillsammans med julklappar från släkten, så jag kunde tyvärr inte påverka datumet för skickandet =/

jeffla telefon, helt oduglig nu ju!, vill apple inte ta emot den, så ska dom få sig en ny grupp att handskas med på facebook, för jag har ju hört att apple "Gillar negativ mediepublicitet över internet över deras produkter" eller inte.. moha!

Ursprungligen av skoggy:

min är en 38, tyvärr så gick min iväg idag med UPS tillsammans med julklappar från släkten, så jag kunde tyvärr inte påverka datumet för skickandet =/

jeffla telefon, helt oduglig nu ju!, vill apple inte ta emot den, så ska dom få sig en ny grupp att handskas med på facebook, för jag har ju hört att apple "Gillar negativ mediepublicitet över internet över deras produkter" eller inte.. moha!

Kom i morse på att det knaske inte är en bra idé att skicka tillbaks den till USA just nu eftersom det som troligast kommer tillbaks är en 1.1.2 som inte kan uppgraderas. Att köpa en skärm som jag byter själv kostar cirkus 1500 SEK och jag har en telefon som fungerar.

Fattar inte att Apple kan släppa denna produkt utan att testa den grundligt först, låter ju helt sjukt att touchfunktionen kan fucka sig om man använder den för mycket?!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-13 02:51

Vad för grupp hade du tänkt starta?

"Half of my illegally purchased and hacked cell phone's screen doesn't work and if you won't repair it I will start a Facebook group! Oh wait..."

Ingen bra idé enligt min åsikt.

Ursprungligen av boris91:

Vad för grupp hade du tänkt starta?

"Half of my illegally purchased and hacked cell phone's screen doesn't work and if you won't repair it I will start a Facebook group! Oh wait..."

Ingen bra idé enligt min åsikt.

Vem har sagt att den är hackad, och jag bor i Sverige?;) Är du ordförande i "knyta-näven-i-byxfickan-partiet"?

förhoppningsvis så kan man ju få en refund phone, en som gått tillbaka och blivit lagad, eller så får jag en ny 1.1.2 och det lär komme uppkåsning till den förr eller senare..

update folks!

Efter att svenska posten hade hanterat paketet i 4 veckor (dom är billiga, men ack så sega) så kom det fram till miami.. Telefonen var upplåst, men grundintsälld, och eftersom touch funktionen inte fungerade, så kunde de ju inte heller pilla med den..

så min bror fick en ny rätt i näven av en av gnäll-gubbarna på genius bar lincoln road i miami, nu är den påväg över med fedex, och landar hos mig på måndag..

så ni med "dead spots", grundinställ telefonen, å skicka över den till någon som kan knalla in med den på apple store och spela "korkad"

tjing!

Ursprungligen av skoggy:

update folks!

Efter att svenska posten hade hanterat paketet i 4 veckor (dom är billiga, men ack så sega) så kom det fram till miami.. Telefonen var upplåst, men grundintsälld, och eftersom touch funktionen inte fungerade, så kunde de ju inte heller pilla med den..

så min bror fick en ny rätt i näven av en av gnäll-gubbarna på genius bar lincoln road i miami, nu är den påväg över med fedex, och landar hos mig på måndag..

så ni med "dead spots", grundinställ telefonen, å skicka över den till någon som kan knalla in med den på apple store och spela "korkad"

tjing!

Skönt att höra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 17:00

skoggy, lämnade du in den på samma ställe som den var köpt eller det spelar ingen roll?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-17 17:14
Ursprungligen av arne123:

skoggy, lämnade du in den på samma ställe som den var köpt eller det spelar ingen roll?

Det ska inte spela någon roll så länge det är i ett land som saluför iPhones.

den lämnades in på samma ställe, men helt utan kvitto alls, så det hade ju inte spelat nån roll..

ja köpte den där i oktober, å brorsan lämnade in den förra veckan, fick en ny i näven direkt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 10:16

Ok!
Väntar fortfarande på att få tillbaka min från homemedia.se

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-19 14:47
Ursprungligen av arne123:

Ok!
Väntar fortfarande på att få tillbaka min från homemedia.se

Vad kostar det att fixa det via Homemedia?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 23:06

1599 inkl arbete

Hej jag är skoggys kompis köpte den tillsamans av han broder som altså köpte både hans och min. Min har fått Exakt samma problem vilket då är troligt att v.38 pruduktionen haft något fel?

Nu är de så att skoggy gått in i lumpen och jag kan inte få tag på honnom på ett tag. Kan man gå in i en butik i tyskland som nu säljer telefonerna och få en ny? eller vilket är smartast?

MVH

jocke

någon som vet om det finns en butik i sthlm som kan byta? känns jobbigt å skicka luren till götet..
+ att det bara är frontglaset jag behöver byta.. ? men det verkar inte finnas att köpa någonstanns.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-06 20:43

fan vilket piss, jag har fått nedre hälften obrukbar oxå.. min e vecka 50..

kan man inte skicka den direkt till apple?

nope int om du hackat ^^

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-07 00:29

ska ringa dom (apple iphone suport i usa) o berätta läget (tja, en modifierad variant av sanningen iallafall) o förhoppningsvis få lov att skicka den till dom på garantin.

Tror det går, enligt man behöver inte ha aktiverat abbonnemanget som vissa verkar tro för att få utnyttja garantin.
Har kört restore på den till 113, så spåren av tidigare jailbreak borde vara borta...eller? hursomhelst tror jag inte de kollar så noga eftersom det inte går att slide to unlock ens.
Sen får dom skicka den tillbaks till den adress jag betällde den till i usa.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-03 10:14

jpe. du får gärna uppdatera med hur det gick, om du ringde.
Jo jag har fått samma fel på min iphone nu, då jag inte har någon kontakt eller möjlighet att lämna in den i usa så har jag inte mycket att göra åt saken just nu, mer än att lägga ut 1500 på en ny skärm.....
Vilket fall, om du ringt eller kommer ringa så vore det toppen med en uppdatering.

//R

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-03 10:29
Ursprungligen av robin99:

jpe. du får gärna uppdatera med hur det gick, om du ringde.
Jo jag har fått samma fel på min iphone nu, då jag inte har någon kontakt eller möjlighet att lämna in den i usa så har jag inte mycket att göra åt saken just nu, mer än att lägga ut 1500 på en ny skärm.....
Vilket fall, om du ringt eller kommer ringa så vore det toppen med en uppdatering.

//R

Och vilken vecka var din producerad?

//Rob

Bevaka tråden