Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem - utskrift på flera blad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska skriva ut stor bild, ca 6100x4400 pixlar på flera A3-papper är tanken. Det är till en ritning som ska vara i formatet 1:1000, därav storleken

Hur eller hur så får jag inte till det, har en HP Photosmart Pro B8300 och har försökt skriva ut både från Photoshop och Förhandsvisaren men båda två bara "skalar ner" bilden till ett papper. I Photoshop kan man zooma och skriva ut bilden i rätt storlek men bara ett papper i taget, måste ändras manuellt hela tiden..

Någon som vet om det finns nån inställning jag missat eller om det finns nåt annat program som bara ignorerar att pappret är för litet och skriver ut bilden över flera blad istället?

/ Jimmy

InDesign eller XPress?

Har du tillgång till InDesign eller Quark XPress går det enkelt med "Tile-funktionen" (se bild).

Aha! Schysst, det ser ju riktigt smidigt ut, ska se om jag kan rota fram nåt. Tack!

Intressant.Får jag låna tråden lite? Jag har behov av att skriva ut ett kalkylblad över två stående A4 ark. Något tips på hur det går till?

(Kanske lite off topic...)

Excel?

Gör en pdf från kalkylarket, montera i InDesign.

1
Bevaka tråden