Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firestudio utan eld eller ens glöd

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med ett nytt ljudkort - PreSonus Firestudio - i "min" studio. Uppkopplat via Firewire till en Mac Pro (Intel).
Ljud in i datorn (Logic) är inga problem, men det är lögn i h.....e att få ut ens det minsta pip ur Macen. Det kvittar om det är Logic, iTunes eller ens Macens varningsljud. Knäpptyst! (trevligt med en brusfri inspelningsmiljö ). Jag tycker jag har kollat alla inställningar i både Logic och i operativsystemet, eller är jag dum i huvudet? Handboken är totalt värdelös och på Luthmans svarar ingen. Nån som vet råd till en snart-på-väg-till-systemet-för-att-köpa-en-tröstbaginbox-med-rött-vin, i ren desperation.

Hjälp!

Om du kör Leopard så är det därför. Jag väntar också på den nya drivern som ska få ljud att strömma igen.
http://www.presonus.com/forums/forumdisplay.php?f=17
länk till presonus firestudioforum.
Anders

Har de verkligen gjort en sån miss, urdåligt. Å andra sidan är jag glad att det inte är jag som är helidiot:)
Tack för svaret Anders!

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2008-01-07 11:39

Har själv samma problem. Har du en ny Mac så är det tydligen ett problem med det s.k. chipset/firewire. Har testat att köra med Presonus Inspire 1394 och det fungerar kanon med min nya iMac C2D/Leopard/Logic Studio. OK, kortet låter inte lika bra som Firestudio, men det funkar.
Firestudio ska fungera OK, med mjukvaran som finns till Firestudio Project. Du kan däremot INTE öppna mjukvaran, men ljudkortet kan kommunicera med din dator. Jag har testat det och det funkar. Tyvärr så blir det att dra ut firewirekabeln då och då. Men står man ut med det så ska det tydligen funka. Gå gärna in på http://www.presonus.com/forums/showthread.php?t=3583 och läs mer om det här.

/svannte

1
Bevaka tråden