Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att ringa i utlandet med en iPhone (1.1.1)?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har sökt lite här men inte hittat något om det nu är 100% möjligt att ringa när man är utomlands med sin hackade 1.1.1. Eller behöver man fortfarande det där iWorld?

Har inget att göra med i vilket land du är, utan vilket land ditt sim kort är ifrån.

Aha. Så mitt svenska tele2 kommer antagligen att fungera i Sydafrika utan att jag slaskar in iWorld i min 1.1.1?

Kolla bara roaming-priserna innan Du bestämmer Dig för att använda ett svenskt SIM-kort i Afrika - så slipper Du överraskningar.

Absolut! Var mest intresserad om jag kommer stå där med en iBrick eller om jag kan ringa hem till mamma å säga hej

iWorld har ingenting med 1.1.1 att göra, det är ett program som gör det möjligt för dom som uppgraderat till 1.1.2 att ringa (tror jag).

Ursprungligen av daniel1210:

jag har sökt lite här men inte hittat något om det nu är 100% möjligt att ringa när man är utomlands med sin hackade 1.1.1. Eller behöver man fortfarande det där iWorld?

Med tanke på att iPhone är från USA och den används i Sverige så är det en ganska rolig fråga Den används ju i "utlandet" tekniskt sätt.

hahaha ja! just det. Tänkte inte på det!

1
Bevaka tråden