Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har bytt tillbaka till vanlig mobil?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-17 11:27
Ursprungligen av vic viper:

Det är inte gränssnittet jag klagar på, snarare avsaknaden av vidarebefodring, möjlighet att kunna SMS.a fler personer samtidigt, radera individuella SMS osv.
Och framförallt MMS.

Alla dom funktionerna/programmen finns att ladda ner från Installer. (Ok det går inte att ta emot MMS än men ändå).

Jag är väldigt nöjd med telefonen, den känns fortfarande ny efter 6 månader.
Det enda är att den är så förbaskat hal att jag har en tendens att tappa den...

Ursprungligen av whyred:

Det enda är att den är så förbaskat hal att jag har en tendens att tappa den...

Ja, den är verkligen dumt format, en platt macka Hal som attan blir den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-16 20:14

Hade varit väldigt tråkigt om alla tillverkare hade likadant gränssnitt, design och funktioner. iPhonen är den som imponerat mest hos mig. Framför allt touchdisplayn och gränssnitt/navigeringssätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-17 12:21

Verkligen, får leva med det när jag inte vill gömma den i ett fult skal/skydd...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-17 16:33
Ursprungligen av whyred:

Verkligen, får leva med det när jag inte vill gömma den i ett fult skal/skydd...

Handbollsklister är ett alternativ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-18 13:27
Ursprungligen av Reisan:

Handbollsklister är ett alternativ...

Haha, skulle vara en lösning.

Ni har bara små händer grabbar!

En annan sak som fick mig att byta är den påtalade känsligheten, många som tappat sina iphones har fått displayfel eller rent av spräckta displayer.

Vidare verkar det allt mer utbredda felet "dead strip" vara ett orosmoment,
nej, lika bra att sälja innan den kommer till Sverige, då är våra hackade iphones inte värda särskilt mycket..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-18 11:55
Ursprungligen av vic viper:

En annan sak som fick mig att byta är den påtalade känsligheten, många som tappat sina iphones har fått displayfel eller rent av spräckta displayer.

Vidare verkar det allt mer utbredda felet "dead strip" vara ett orosmoment,
nej, lika bra att sälja innan den kommer till Sverige, då är våra hackade iphones inte värda särskilt mycket..

Hur hade du tänkt att den skulle klara fall i golvet med en display i glas som täcker hela framsidan? En random SE eller Nokia har ju en pyttedisplay som inte riskerar att spräckas om du tappar luren på hörnet. Generellt så tycker jag att det är svårt att jämföra iPhone med en vanlig mobil. Jag kanske också säljer min iPhone innan den (iPhone 2 med 3G ) släpps i Sverige, men det för att kunna köpa den nya innan den gamla rasar i värde.

Det känns rätt orimligt att iPhone skulle passa precis alla, det är trots allt bara en enda modell ute och folk är olika och har olika prioriteringar. Så att vissa byter tillbaka känns rätt naturligt. Ta en sådan sak som kamera, om man vill ha en riktigt bra mobilkamera är iPhone helt enkelt inte rätt telefon i dagsläget.

Posta gärna nackdelar (och fördelar förstås) som ni upptäcker efter en tids iPhone-användning i den här tråden: iPhone-användare? Ge mig dina +/- med iPhone jämfört med andra telefoner

Själv så har jag haft kvar min gamla mobil, jag var faktiskt lite skeptisk till att iPhonen skulle passa just mig ur storlekssynvinkeln. Men hittills har jag inte flyttat tillbaka SIM-kortet en enda gång på vad det nu blir, kanske två månaders tid.

För första gången har jag en mobil där jag har samma flexibla adressbok som i min Mac och för första gången har jag en bra webbläsare och en fungerade epostklient - och allting kombinerat med en schyst iPod och en bra videospelare. Fördelarna har hittills övervägt för mig, trots listan på brister (se tråden ovan).

Bristerna i SMS-delen har förövrigt också sin egen tråd här: SMS i iPhone lämnar en del att önska

Och i tråden Ett försök till förklaring till avsaknaden av de självklara funktionerna X och Y på iPhone pratar vi om skälen till att iPhone ligger lägre på "features per opera-skalan" än många andra mobiler.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-20 03:21
Ursprungligen av thevil:

Och i tråden Ett försök till förklaring till avsaknaden av de självklara funktionerna X och Y på iPhone pratar vi om skälen till att iPhone ligger lägre på "features per opera-skalan" än många andra mobiler.

Måste säga att jag inte höll med om speciellt mycket i ditt inlägg i den tråden. Ser mest ut som dåliga ursäkter för att iPhonen SAKNAR funktioner och försöka vända det till något positivt på något konstigt sätt.

Barnen har en Alfons-bok, som går ut på att det ÄR BRA ATT HA TRÅKIGT för annars blir det ju ingen skillnad mot när man har roligt... Ungefär så känns din argumentation för mig och man måste väl vara Apple-fanatiker för att hålla med om ditt resonemang?

Men mitt personliga omdöme om iPhone kontra "vanliga" mobiler är att de "vanliga" mobilerna är LÅNGT FÖRE i utvecklingen när det gäller de flesta tekniska funktioner. Kamera, bluetooth, 3G, inställningsmöjligheter osv är långt mycket bättre på en vanlig mobil. iPhonen däremot slår de flesta mobiler när det gäller PDA-funktionalitet och surfning. Mycket smidig liten surf-dosa som faktiskt är användbar mot vanliga WEB-sidor trots sitt lilla format, tack vare ett väl utformat gränssnitt som tillåter snabb skärmnavigering och zoomning.

Själv pratar jag inte så mycket på mobiltelefon, utan är istället lika mycket ute efter just PDA-funktionaliteten för att kolla mail och surfa. Så därför tycker jag iPhonen är väldigt trevlig. Men hade jag varit hantverkare och haft kunder som ringer stup i kvarten så inte hade jag skaffat mig en iPhone.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-18 19:06

jag har kvar min iphone och jag trivs fortfarande ritkigt bra med den!! har de senate åren kört PockePC's med windows, men jag tröttna på dom eftersom man alltid behövde en penna... iPhone's gränssnitt tillsammans med alla hemmabyggda program gör denna telefon ritkgit bra!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-12-20 02:25

Har ingen iphone och vill aldrig ha någon, som det ser ut idag. . . men vänta 6 månader så kanske jag köper en som har allt det alla verkar önska!

Bevaka tråden