Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CMS; redigera .txt-filer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-14 19:09

Tjena,

Jag har byggt en site i flash (designandadvertising.se) och den bygger på att ladda externa .txt-filer. För min egna del så går detta bra, men jag söker en enkel CMS som gör att jag kan redigera dessa .txt-filerna, då vi har kunder som gärna önskar kunna göra detta.

Finns det någon som har något tips?

M v h
Isac

Jag har ett mycket bra tips: Gå över till databas - det är enklare och säkrare än textfiler. Jag har själv rullat system på textfiler - det bästa jag gjort var när jag gick över till mySQL.

För att besvara din fråga: Parsa/ladda textfilerna med lämpligt scriptspråk och redigera med tinyMCE - http://tinymce.moxiecode.com/

Det är en enkel manöver, ladda filen i en sträng eller array, parsa om det behövs, lyft in i tinyMCE, sortera om det behövs, spara ner filen igen.

Kolla gärna runt i dokumentationen och bland stödfilerna till tinyMCE - det finns ganska många dokumenterade metoder och med config kan du kan styra hur/vad tinyMCE ska släppa ifrån sig.

1
Bevaka tråden