Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

frakta ms20, bussgods eller kurir?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tjena, precis tjackat en ms20a. Den är i stockholm, jag i malmö. Skulle ni våga låta den ta bussgodset? Eller är det nån 99a som ska söderut, malmö eller småland, innan jul som kan agera kurir för en peng?

tjo

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-15 11:54

Dyr sak.
Packa extremt noga, försäkra eller skicka med bud.
Bästa är ju att få nån att ta med den p tåget eller nått.

Eller åk själv fram och tillbaka:
http://www.tradera.com/TicketFinder/ <-- kan få resan billigt!

min åkte från gävle med bussgods o det gick bra, det viktiga e som sagt hur det packas. grattis (peppar peppar får man väl säga tills vidare)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-15 12:56

bussgods är inga problem. min ms kom från smaåland till umeå via Swebuss (el ngt) samt har även fått en mackiemixer på samma sätt. Enda jobbiga var att bära hem respektive;-)

Ok. tack för lugningen.

high five för ms20!

Be säljaren att linda in i bubbelplast tills man inte ser innehållet längre.
Det lönar sig att överdriva.

bussgods - aldrig igen!

Jag skulle aldrig använda Bussgods. Har provat och det gör jag aldrig om.
De slarvade först bort mitt paket och det hade fått rejält med stryk när jag några veckor senare fick tillbaka det. När jag hämtade det kom jag in i en lokal där de hade sina paket. Allt så helt trashat ut. Paket låg slängda lite här & var på ett blött, oljigt & smutsigt golv. Det var läskigt att se. Inte nog med det så är Bussgods EXTREMT otrevliga att ha att göra med. Riktigt oförskämda. Dvs om man väl lyckas få kontakt med dom vilket inte är det enklaste. Bussgods=idioter!

Skulle hellre ta bussgods än posten, de är inte kloka på postverket man skulle kunna tro det försiggick ett tredje världskrig i deras lokaler, fick min stackars Siel DK70 brutalt sönderslagen av dessa terrorister

Lägg ner en dag på att åka upp och hämta den så vet du att den inte går sönder.
SJ auktionerar ut biljetter fortlöpande. Med lite tur kommer du upp till huvudstaden
och tillbaks ner till "tredje rikets största stad" för 200-300kr eller ännu billigare beroende på flaxet och när du väljer att åka.

http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=malm%F6-stockholm&catid=34

Ursprungligen av reverbsvansen:

tillbaks ner till "tredje rikets största stad" för 200-300kr

Du menar "rikets tredje största stad"??

Ursprungligen av Ulven666:

Du menar "rikets tredje största stad"??

Nej, det är ett youtubeskämt.
http://www.youtube.com/watch?v=0djLA8bCiT0

moelodin: Man kan lita på att posten kastar runt prylarna många gånger, det är vad man kan lita på. Även om problem rapporerats med bussgods, skulle jag välja dem.
Mindre grejor kan man kanske skicka med posten

Be om drömpackningen, i en riktigt stor kartong med mycket mjukmedel.

Ursprungligen av reverbsvansen:

Nej, det är ett youtubeskämt.
http://www.youtube.com/watch?v=0djLA8bCiT0

Aha! Sorry. Har ingen koll på sånt, jag är gammal :">

hahaha

Men vafan man måste väl kunna lita på posten? Så var det iallafall när jag var liten.

Ingen som ska åka neråt från sthlm i det närmaste då?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-15 22:09
Ursprungligen av moelodin:

hahaha
Men vafan man måste väl kunna lita på posten? Så var det iallafall när jag var liten.

http://www.99.se/allmaent-om-musik/214892-posten-saaaaaaa-vidriga.html
'nuff said!

Bussgods är vad som gäller när synthar ska skickas enligt min mening. Har sett hur de behandlar paketen på Posten och det var ingen rolig historia.

MEN skickar man med Bussgods måste man samtidigt, med Tublencos inlägg i åtanke, be för att frakten funkar problemfritt. Jag har själv haft trubbel med dem en gång (vilket löste sig till slut) och de är väldigt ointresserade av att hjälpa dig som kund (iaf i Malmö).
Men jag har ändå övervägande positivt att säga om dem.

skicka med UPS

Ursprungligen av remsjev:

skicka med UPS

Bara för företag?

hahaha Nä det är jag som är yr, skulle kunnat antyda det nånstans inlägget ju med en liten asterisk, bifoga länken eller så. Men har man inte sett klippet innan så är det klart man inte känner till det, oavsett ålder...

En klockren felsägning är det iallafall mitt på lokalnyheterna.

Skicka till bussgods i Helsingborg, dom är grymt bra att ha att göra med. UPS kan man använda...om man har pengar att avvara.

En annan sak att se upp med är att en del individer packar dåligt för att mörka att dom säljer en trasig maskin. "Eeh.. nä den funkade perfekt här, det måste va posten som sparkat sönder den yadda yadda..."

En polare till mig råkade ut för det. Krångligt och tråkigt blev det.

Ursprungligen av segerfalk:

Skicka till bussgods i Helsingborg, dom är grymt bra att ha att göra med. UPS kan man använda...om man har pengar att avvara.

Jag har också bra erfarenheter av Bussgods i Helsingborg. Det är ett litet kontor (inga oljiga golv eller andra skräcksyner) med trevlig och hjälpsam personal. Men det är klart att all frakt innebär en risk. En väl förpackad MS20 borde dock tåla en del. Be säljaren att se till att den är ordentligt inlindad och att den inte kan skakas omkring i kartongen.

Hej! Nu är den framme. Men lite fuktig på ytan. Ska jag vänta med att plugga in den?

• Medlem
  • 2007-12-19 15:41

Jag hittade en dator i sopen en gång och behövte en psu. Det var kallt ute och sprak sade det!

Jag skulle vänta i ditt ställe.

Jag väntade, hårtorkade och nu är den igång. tax

1
Bevaka tråden