Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte göra restore

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tjenare! har ett litet problem. min polares iphone har ställt sig själv i återställningsläge (han vet inte vad han gjorde för att å den så). (bild med sladd och itunes-ikonen men ingen slider visas på skärmen)

det är en 1.1.2 oob som jag nedgraderade, till 1.1.1, och jailbreakade åt honom.

nu till mitt problem; iphonen vill inte göra restore. det spelar ingen roll om jag laddar ned 1.1.2 eller 1.1.1, itunes visar bara felmeddelandet:
iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1604).

kan inte komma åt den med independence heller, men den blir upptäckt iaf.

någon som har varit med om något liknande eller har någon idé?

tackar på förhand
niklas

Jag fick samma felmeddelande då jag försökte restora en telefon samtidigt som jag hade independence igång. Avslutade det och körde igen så funkade det... Men verkar inte som det är ditt problem.

nä, tyvärr inte...

men tack ändå

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-17 11:15

Har du provat att sätta telefonen i DFU-mode?

japp, men det funkade inte heller...

tack iaf

jag kom på en sak:

kan det bero på att det inte finns något at&t sim i den när jag försöker?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-18 13:32
Citat:

This is a fix if you get a Unknown Error (1604) screen.
Turn off the iphone and pull the chord from the computer
Uninstall iTunes 7.4
Re-Install iTunes
Restart your computer if prompted
Pull the SIM card out of the top of the iphone (Instructional Video)
Get the Yellow Triangle of Death or The Cable to iTunes screen[Hold the home and power buttons for max 30="30" seconds]
Plug in your phone and open iTunes
Hit Restore(It should be working by now...)
Re-insert your SIM card into your iPhone.
Re-activate your iPhone.
Restore your data from your latest update

Kolla den här tråden: http://modmyifone.com/forums/showthread.php?t=15298

Ursprungligen av lilleskutt:

jag kom på en sak:

kan det bero på att det inte finns något at&t sim i den när jag försöker?

Borde inte spela någon roll, telefonen ska gå att återställa igen. Har du testat samma telefon från någon annan dator?

har nu provat detta och kan konstatera att det tyvärr inte fungerade. inte heller fungerade det att göra reset på sync-historiken eller skapa en ny användare enl apples supportsida...

vet inte vad jag ska göra nu...

tack för hjälpen iaf

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 11:22

Har du provat att uppdatera den?

Jag hade en 1.0.2a som hade fastnat i en "endless reboot", ingenting av knepen funkade som jag hittade på nätet så till slut uppdaterade jag den till 1.1.1.
Efter det bootade den perfekt men jag fick såklart nedgradera, fixa firmware osv.

Senast redigerat 2007-12-19 11:32

japp har provat det också...

men tack ändå

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-27 16:54

Det kan hänga ihop med att du har fel 1.1.1 programvara. Den som funkar heter: "iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw". Den kan hittas här: http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-3883.20070927.In76t/iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw

• Medlem
  • 2007-12-27 20:26

hej alla

har en 1.1.2 som jag tänkte nedgradera, kommer sålångt att jag får upp laddare och itunes symbolen! Men något restoe mode i tunes kommer jag inte åt?
Det som kommer upp i itunes är acvtivate you iphone!
vad gör jag fel? har provat alla möjliga kombinationer nu!
Oavsett när jag startar min iphone nu kommer denna bild upp, är det på rätt väg?

1
Bevaka tråden