Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leoparden visar inte 1920x1080p bland upplösningar för LCD?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kopplar in min macbook till min lcd, som är full-hd, så visas endast 1920x1080i, inte p. Den är inkopplad med mini-dvi>hdmi och det skall funka. Någon som har upplevt samma sak?

Kan bero på att din LCD's hdmi-ingång inte kan visa 1080p från dator eller på att din Macbook inte klarar att visa upp 1080p. Vilket kan bero på att du använder Macbook skärmen samtidigt.

Ursprungligen av Simon Templar:

Kan bero på att din LCD's hdmi-ingång inte kan visa 1080p från dator eller på att din Macbook inte klarar att visa upp 1080p. Vilket kan bero på att du använder Macbook skärmen samtidigt.

Det är inte alls så. Min LCD klara 1080p via den HDMI-porten samt att jag kör Extended mode så att den kan skicka ut 1080i/p. Men den visar helt enkelt inte P i listan

Ursprungligen av frosse:

Det är inte alls så. Min LCD klara 1080p via den HDMI-porten samt att jag kör Extended mode så att den kan skicka ut 1080i/p. Men den visar helt enkelt inte P i listan

Vad har du för LCD?

Samsung LE40M86.

Jag har även kopplat in macen i rätt HDMI-ingång, nr 2, som är för PC.

Har du provat VGA ingången.

Här tas problemet upp tillsammans med en lösning: http://rtfm-nub.blogspot.com/2007/08/1080p-out-of-macbook.html

Jag har ingen möjlighet att testa 1080p, så jag kan inte bekräfta att det fungerar.

1
Bevaka tråden