Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp - kan inte starta!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha startat om datorn efter senaste säkerhetsuppdateringen, kan jag inte få igång systemet igen!

När jag startar datorn så dyker "välkommen till macos"-fönstret upp. Alltså det fönstret som möter en första gången man bootar en helt ny mac med installationsskivan - följt av registreringsproceduren (namn, adress, land, vad datorn ska användas till, etc.). Om jag fullföljer den proceduren så startas samma procedur om igen... Jag kommer inte vidare!

Jag har techtoolpro installerat på datorn och har skapat en eDrive - och om jag bootar med den istället så går allt utmärkt. Vid felsökning med det programmet eller med skivverktyg hittas inget fel på min dator eller interna disk över huvud taget.

Två frågor egentligen: varför drar systemet igång inställningsassistenten helt plötsligt, och varför kommer jag inte vidare efter det?

Vad ska jag göra!?

ps. jag har senaste leopard, samt senaste techtoolpro.

HJÄLP!!!

Senast redigerat 2007-12-18 19:03
  • Medlem
  • 2007-12-20 12:42

Gör en Safe Boot (håll nere shift under uppstart). Om datorn startar då, gör en vanlig omstart och därefter borde problemet vara löst.

Provade safe boot, men det funkade inte...
Det slutade med att jag blev tvungen att installera ny systemmapp.
Nu är allt frid och fröjd igen, men man undrar ju vad som gick fel...

1
Bevaka tråden