Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nya trådlösa Mac-tangentbordet + Logitech-mus, HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag skaffat det nya trådlösa Bluetooth-tangentbordet till Mac. Jag är i överlag nöjd men det har några problem. Det första är att tangentbordet inte fungerar med kortkommandeinställningarna i Systeminställningar. Det står fortfarande samma kortkommandon som det gamla tangentborden använde. Vilket i och för sig inte är så farligt.

Det andra problemet, som är lite jobbigar, har jag med min trådlösa Logitech-mus. På sidan av musen finns det två knappar som jag använt för att komma åt skrivbordet (F11) och för att visa alla fönster (F9). Sen jag började använda det nya tangentbordet fungerar inte någon av dessa kommandona på musen längre. Testade att binda knapparna till F3 och f3 + cmd också, men det fungerade inte heller.

Visserligen skulle jag kunna använda tangentbordet för dessa funktioner men föredrar verkligen att kunna navigera med bara en hand. Så nu undrar jag om det finns någon lösning till detta? Tacksam för alla svar!

//Erik Svernlöv

Kanske ingen lösning du gillar, men jag kör Steermouse med min Logitech-mus och har inga problem med de funktioner du vill ha. Och jag kör dessutom med nya Apple BT-tangentbordet.

Steermouse är verkligen värt sina pengar, otroligt mycket bättre funktionalitet än Logitechs egna program, och drar mycket mindre systemresurser.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 02:09

Skrubber,

Tröttnar du på det trådlösa tangentbordet så har jag tangentbord till salu…

Gamla (…innan de tunna i aluminium…) i oöppnad förpackning

- Torkel

1
Bevaka tråden