Hej
Jag har problem med att uppspelningsfönstret på imovie börjar hacka. När jag började redigera var programmet helt reko och allt funkade finfint, men efterhand kom uppspelningsfönstret att hacka efter medan ljudet fungerade bra. Ibland när jag spelade upp filmen så kunde den stanna helt på uppspelningsfönstret medan ljudet och avspelningshuvudet fortsatte tills filmen slutade. Och inte nog med det, efter ett tag så stannade inte filmen direkt när jag pausade eller stoppade utan någon minut efteråt.

När jag kollade upp problemet i imovies hjälpsektion så stod det att man skulle prova att justera filmens uppspelningskvalitet, men det har heller inte hjälpt.

När jag prövade med att exportera filmen till quicktimeformat för att se om den hackade så gjorde den inte det så det kan ju inte ha nånting att göra med att macen är seg, jag redigerar förövrigt på en PowerBook G4 med ca 60GB ledigt hårdiskutrymme.

Vore tacksam om någon vet felet och kunde svara på min tråd. Undvik helst förkrångligt dataspråk, jag är nybörjare på mac.

Mvh Oliver