Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra Windows programvara i OS X?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man skall gå tillväga om man t.ex. vill köra bokföringsprogrammet "SPCS" på Mac OS X?

Finns det speciella program som kan simulera windows miljö?
Finns programmet redan kompatiblet med Mac OS X?
Eller går det bra att köra det direkt ändå?

Tacksam för svar!

Det låter som om Virtual PC skulle kunna vara rätt sak för dig. Det är ett program som "låtsas" vara Windows, ja det är Windows faktiskt. En så kallad emulator.
http://www.connectix.com/products/vpc6m.html

• Medlem
  • 2003-05-15 23:54

Virtual PC är en app som låter Windows starta "i" osx, ungeför som OS9 i Classic i OSX. Det är alltså det äkta Windows man kör i ett program som man i sin tur kör i OS9 eller OSX. Om du skaffar VPC kan du sedan installera vilket Win du vill. Man skapar en simulerad pc-burk i Virtual PC och installerar på den.
Men det går sakta, sakta jämfört med både Win på en pc och med OS9-X.

• Oregistrerad
  • 2003-05-16 11:48

Om du väljer VPC så rekommenderar jag dig att följa de systemkrav som finns angivna, minst. Jag blev tillsagd att det skulle gå bra att köra VPC på min PB G3 400 MHz och Windows 98. Det var inte alls någon höjdare, så nu kör jag den under OS 9 och det fungerar mkt bättre. Givetvis beror det på vilka program du skall använda hur bra det fungerar, men ett rättesnöre verkar vara att ju kraftigare processor ju bättre, och ju simplare Windows OS du tycker dig kunna leva med påverkar också. Det bästa är om du har möjlighet att testa VPC tillsammans med ditt PC-program innan de bestämmer dig.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-05-16 12:50

Varför inte skaffa bokföring som redan fungerar på Macen.
Om du nu skall köpa en, dvs. Hmmmmm.

1
Bevaka tråden