Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild från iPhoto blir alltid lika stor i Mail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-12-19 00:29

Om jag är inne i iPhoto '08 och vill mejla en bild, så markerar jag bilden och väljer Dela i menyraden. När jag kommer in i e-post får jag möjlighet att välja kvalitet. Nu kommer mitt problem: oavsett vilket val jag gör, jag kan ju välja från Små till Originalstorlek, så blir den bild som hamnar i Mail lika stor, eller rättare sagt lika liten. Det här fungerade fint i tidigare versioner av iPhoto. Jag har prövat på två olika datorer, en MacBook Pro och en iMac G5. Har jag missat något? Är det en bug? Har någon annan stött på problemet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 10:28

Fast sen kan du ju variera storleken i Mail också med den lilla menyn längst ner till vänster.

Jag provade att göra som du beskrev och fick samma beteende. Verkar lite skumt. Själv brukar jag bara dra bilderna till Mail-ikonen i docken. Då bestämmer man aldrig storleken i iPhoto. Men det är enkelt att göra det i Mail.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-12-19 10:45
Ursprungligen av pesc:

Fast sen kan du ju variera storleken i Mail också med den lilla menyn längst ner till vänster.

Jag provade att göra som du beskrev och fick samma beteende. Verkar lite skumt. Själv brukar jag bara dra bilderna till Mail-ikonen i docken. Då bestämmer man aldrig storleken i iPhoto. Men det är enkelt att göra det i Mail.

Jag trodde felet låg i iPhoto. Den lilla menyn i Mail har jag inte lagt märke till. Problemet löst. Tack för hjälpen.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-19 10:45
Ursprungligen av pesc:

Jag provade att göra som du beskrev och fick samma beteende. Verkar lite skumt.

När jag nu testade att göra samma sak så fick jag olika stora bilder i Mail beroende på storleksvalet i iPhoto. Valde jag Actual Size (Full Suality) så kunde jag också ändra i Mail med förväntat beteende.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 16:36

Ja, det verkar som om både iPhoto och Mail, oberoende av varandra, försöker minska storleken på bilderna. Dumt! De borde samarbeta bättre...

Jag kör Leopard...

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-19 20:33

Nej, nej, nej. Det var inte så jag menade. När jag läser mitt inlägg inser jag att det inte alls är klart vad jag menar. Dom ändrar inte på storleken oberoende av varandra. Utan dom gör precis vad man kan förvänta sig av dom.

1
Bevaka tråden