Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostar det att bli medlem i iTunes Store?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-19 09:53

Jag vill bli medlem i iTunes Store för att jag vill ha skivomslag inte för att jag ska köpa låtar. Om jag inte gör det, koster det något förutom om man köper sjölv. Månadsavgift tex?

Hur annars kan man skaffa skivomslag?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-19 12:12

Det är inga fasta avgifter på iTunes store utan du betalar enbart för det du köper. Skivomslag kan du annars hitta med tex google bildsökning, sök på skivans namn och när du hittat omslaget kan du bara dra och släppa det till itunes.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-19 13:53
Ursprungligen av rhesus:

Det är inga fasta avgifter på iTunes store utan du betalar enbart för det du köper. Skivomslag kan du annars hitta med tex google bildsökning, sök på skivans namn och när du hittat omslaget kan du bara dra och släppa det till itunes.

Jag har försökt men det går inte. Skulle gärna vilja ha hjälp med det?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-12-19 17:09
Ursprungligen av Tova_:

J
Hur annars kan man skaffa skivomslag?

Har skrivit om dett förr men det tål att tas upp igen. Jag brukar använda wigeten Amazon Album Art finns att hämta här. Tycker den är väldigt smidig, och om den inte hittar albumet får man en länk till bildsökningen hos Google.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-12-19 22:25

Cover lösning

Om du kör windows så kan du skita i att regga, itunes har redan hämtat covers åt alla dina mp3or och gömt dem. Skrev detta i en annan tråd:

Du kan skita i att registrera dig, itunes har redan hämtat dina covers till datorn och gömt dem. Du kan hitta dom och använda dom. såhär gjorde jag:

(Jag kör windows)

Jag har all min musik i samma mapp. Öppna den mappen och klicka "Verktyg", "Mappalternativ". Klicka filen visning, trck Vida dolda filer och mappar. Verkställ. Nu ska du se alla covers till den musik du har i samma mapp. De heter något i stil med
AlbumArt_{AD0327D1-2AAA-4760-A745-244711CD0612}_Large.jpg

Gör bara drag n drop till itunes.

Hoppas det hjälpte

Man kan bli medlem på iTunes Music Store utan att köpa något, men problemet är ju att man måste uppge ett kontokortsnummer vilket alla inte har möjlighet till. Men kan man det är det helt klart det bästa och smidigaste sättet att få omslag till sina skivor.

Varför måste man ha kreditkort för att bli medlem i itms? Varje gång jag kopplar in min iPod så tycker iTunes att jag ska registrera den men då måste jag bli medlem och det kan jag ju inte.

http://www.winandmac.com/tips/free-itunes-account-no-matter-where-you-live/

Följ den guiden så kan ni bli medlemmar i Itunes-store utan att ange bank/kreditkort.

Nu laddas albumbilder automatiskt ner i Itunes utan en massa pill.
Funkat fint för mig:)

Va lite smart och lyssna på mig det är helt gratis:D

Gör Såhär:
Högerklicka på en låt...
Sen klickar man på det som står längst upp (typ info) eller nått:p
Sen hittar du nog själv...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2008-01-17 20:52
Ursprungligen av Emilio95:

Va lite smart och lyssna på mig det är helt gratis:D

Gör Såhär:
Högerklicka på en låt...
Sen klickar man på det som står längst upp (typ info) eller nått:p
Sen hittar du nog själv...

Alltså, då kommer man in på Visa info, ja. Men det hjälper en ju inte att hämta skivomslagen med automatik. För att göra det behövs konto hos iTS... eller tredjepartsprogram.

1
Bevaka tråden