Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CW II / III modular vs Clavia G2!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-12-20 19:03

Har fått extrem CW (sonic core) gas! Nu undrar jag om modular II eller modular III kan vara en lämplig kompetent nord modular ersättare. Sålde min micro för ett tag sen och har svårt att hitta nått liknande i mjukis världen. Kommer över ett 6 dsp kort hyfsat billigt... så min fråga är hur långt når man med Mod. 2/3 från CW? På 6 dsp:er Är den likvärdig med säg.. G1 eller G2 modular?

Senast redigerat 2007-12-21 15:25

Minst.. CW modularerna är verkligen skitbra tycker jag. De kan dessutom expanderas med flexor

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-12-21 11:58

Jag har ju fått upfattningen att den sparkar röven på clavias grejor... när man kan köra massa anat jox oxå. Men räcker 6 dsp:er till nått vettigt? Plus midi mapping verkar vara knepigt då CW/SC korten har högre upplösning på saker än 7 bitar!! (Filter svep kommer att hacka) Hur funkar midi seq på modularen har hört att den är bökig att integrera med annat?

Ska jag slå till på 6 dsp:er?

Men det är väl bara att lägga ett lågpass på de 7 bitarna så slipper du hack? (är det inte sånt man har modulärer till?)

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-12-21 17:29

Jo det ska nog lösa sig med diverse workarounds!?!?

Jadå inga problem där, dessutom räcker 6DSP's en bra bit på väg.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-12-21 17:56

Är det i paritet med säg G2:an.. (6 dsp)... som stått högt på min önskelista?

1
Bevaka tråden