Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone till Audi-bilar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-20 21:49

Nu har jag fått Audi music interface i min bil. Enligt Audis hemsida så var inte iPhone med på listan över kompatibla spelare så jag var lite nyfiken på om det skulle fungera.

Man kopplar iPhone till en kontakt som ligger i handskfacket. Då får man en fråga om man vill koppla in Airplanemode. På det svarar jag nej för jag vill ju kunna använda telefonen.

Så kommer alla musikval fram, titel, artist, album osv. Valen visas både på ”GPS-skärmen” och på den lilla skärmen mitt fram. Lätt att navigera med små kontroller på ratten. Det är inte särskilt snygga symboler, rätt så o-macigt, men det är lättförståeligt.

När ett samtal kommer tonas musiken ner automatiskt och jag kan svara med min headphone. Att svara på ett samtal går alltså väldigt bra. När samtalet är slut startar dock inte musiken igen utan jag måste åter trycka för att återgå till min låt.

Sämre är att jag inte kan ringa - telefonen ligger ju i handskfacket. För mig spelar det ingen roll för jag brukar iallafall inte sitta och ringa då jag kör. Men för den som vill kunna ringa kanske att man kan förlänga sladden.

Läckert!

Har inte vågat prova på detta på min Audi.
Ska testa direkt imorgon när jag sätter mig i bilen.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-20 23:34
Ursprungligen av Eva:

Nu har jag fått Audi music interface i min bil. Enligt Audis hemsida så var inte iPhone med på listan över kompatibla spelare så jag var lite nyfiken på om det skulle fungera.

Man kopplar iPhone till en kontakt som ligger i handskfacket. Då får man en fråga om man vill koppla in Airplanemode. På det svarar jag nej för jag vill ju kunna använda telefonen.

Så kommer alla musikval fram, titel, artist, album osv. Valen visas både på ”GPS-skärmen” och på den lilla skärmen mitt fram. Lätt att navigera med små kontroller på ratten. Det är inte särskilt snygga symboler, rätt så o-macigt, men det är lättförståeligt.

När ett samtal kommer tonas musiken ner automatiskt och jag kan svara med min headphone. Att svara på ett samtal går alltså väldigt bra. När samtalet är slut startar dock inte musiken igen utan jag måste åter trycka för att återgå till min låt.

Sämre är att jag inte kan ringa - telefonen ligger ju i handskfacket. För mig spelar det ingen roll för jag brukar iallafall inte sitta och ringa då jag kör. Men för den som vill kunna ringa kanske att man kan förlänga sladden.

Coolt! Vi fick vår nya Audi A5 förra vecka, när jag läste detta blev jag mycket glad. Jag gick ner till bilen med min iPhone men jag hittade inte detta...:tveksam: Är det så att man måste välja till det? Och om man gjort misstaget att inte valt till det, vet ni om det går att göra i efterhand? Har kollat på Auidis hemsida men hittar inget om detta.

Tacksam för svar.

EDIT: Hittade detta: Audi Music Interface kan ej eftermonteras.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-20 23:55
Ursprungligen av Andbert:

Är det så att man måste välja till det? Och om man gjort misstaget att inte valt till det, vet ni om det går att göra i efterhand? Har kollat på Auidis hemsida men hittar inget om detta.
EDIT: Hittade detta: Audi Music Interface kan ej eftermonteras.

Då jag beställde bilen för ett år sedan hade jag sett på Internet om iPodanslutning så jag beställde det. Det var då helt nytt och fanns ej med i de svenska brochyrerna.

När bilen levererades i maj hade dom glömt det! Då lämnade jag tillbaka nycklarna och for hem med min gamla bil

Efter nån dag hörde försäljaren av sig, han hade kollat upp att det skulle gå att eftermontera. Det har tagit lite tid för Audi att få fram grejerna men nu är det monterat och klart. Och fungerar bra.

Så - det går att eftermontera.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-21 00:11
Ursprungligen av Eva:

Då jag beställde bilen för ett år sedan hade jag sett på Internet om iPodanslutning så jag beställde det. Det var då helt nytt och fanns ej med i de svenska brochyrerna.

När bilen levererades i maj hade dom glömt det! Då lämnade jag tillbaka nycklarna och for hem med min gamla bil

Efter nån dag hörde försäljaren av sig, han hade kollat upp att det skulle gå att eftermontera. Det har tagit lite tid för Audi att få fram grejerna men nu är det monterat och klart. Och fungerar bra.

Så - det går att eftermontera.

åååh vad bra! Vet du vad det kostar? Aja det SKA fixas i all fall:p
Tack så mycket!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-21 00:20
Ursprungligen av Andbert:

åååh vad bra! Vet du vad det kostar? Aja det SKA fixas i all fall:p
Tack så mycket!

Tror inte att det var så dyrt - typ 3000 kr. Men det var väl när man beställde i samband med "allt annat"
Det blir kanske dyrare när man gör det i efterhand.

Tack så mycket för inlägget Eva, uppskattar informationen och bilderna.

1
Bevaka tråden