Nu har jag fått Audi music interface i min bil. Enligt Audis hemsida så var inte iPhone med på listan över kompatibla spelare så jag var lite nyfiken på om det skulle fungera.
Man kopplar iPhone till en kontakt som ligger i handskfacket. Då får man en fråga om man vill koppla in Airplanemode. På det svarar jag nej för jag vill ju kunna använda telefonen.
Så kommer alla musikval fram, titel, artist, album osv. Valen visas både på ”GPS-skärmen” och på den lilla skärmen mitt fram. Lätt att navigera med små kontroller på ratten. Det är inte särskilt snygga symboler, rätt så o-macigt, men det är lättförståeligt.
När ett samtal kommer tonas musiken ner automatiskt och jag kan svara med min headphone. Att svara på ett samtal går alltså väldigt bra. När samtalet är slut startar dock inte musiken igen utan jag måste åter trycka för att återgå till min låt.
Sämre är att jag inte kan ringa - telefonen ligger ju i handskfacket. För mig spelar det ingen roll för jag brukar iallafall inte sitta och ringa då jag kör. Men för den som vill kunna ringa kanske att man kan förlänga sladden.