Ja, håller man inte med dig, då är man ju helt okritisk mot Apple i alla lägen. Det är ju du som bestämmer sånt. Härligt att se att du tar din roll som moralsheriff på allvar.
Och du är lika duktig på att häckla personer på forumet som vanligt också, så du har väl inte så mycket att komma med, du pratar ju inte ens om ämnet. Och det här forumet har väl alltid varit pro-apple, hävdar du något annat så blir det ju faktiskt bara skrattretande.
Jag har inget emot att det är det, jag får mycket hjälp här osv. Men faktum kvarstår nog fortfarande att över 50% är pro-apple.
Mikamar:
Anser du att den fördelningen av positiva och negativa saker är 50-50?
Du menar att en snygg design väger upp många år av miljöfarliga utsläpp?
Shit man!
Baron:
Du menar att annonser och prenummerationer skulle räknas som information på samma nivå som det här?
"Information wants to be free" behöver dessutom inte betyda att "Information IS free".
I övrigt håller jag med Code Red i det mesta.
När företagen kan köpa till sig krafter eller när "oppositioner" (vilket man faktiskt borde kunna kalla det här iom att Apple inte vill, och TS m fl. ville sprida informationen, även om ordvalet kanske blir lite fel i sammanhanget) köps loss och tystas ned, oavsett på vilken nivå det är, så blir det jävligt smutsiga affärer.
However, om TS hade valt att lägga ned i vilket fall (vilket jag faktiskt är tveksam till, om det inte bara var en person som drev det) så hade jag också tagit stålarna för det, för då hade ingen förlorat på det, och personen ifråga hade ändå avslutat sitt kapitel.
Apple däremot har ju för vana att köpa upp och ta över och med en riktig dominans slå sig fram, precis som vilket smutsigt äckligt multinationellt snuskföretag som helst, så sådär jätteförvånad ska man väl försöka hålla sig från att vara.
Min nästa dator blir nog fortfarande en mac, om inte Gnome utvecklats hejdlöst fort...
Vilket det verkar göra, då är det bättre att stödja det, tycker jag.