Kolla IDE-kabeln noga, den kan väldigt lätt komma i kläm när du sätter tillbaka vaggan med HD/DVD. Det har hänt mig flera gånger och resultatet blir precis sådär, fläten går men inget mer händer. Skruva ur vaggan och kolla att den inte är klämd.
Jag grottade i maskinen igår natt igen. Jag provade att köra den korta stunder med kåpan av. Jag har mätt strömmen på molex-kablarna och dom lämnar 12v och 5v... hårddisken snurrar om jag INTE har ide-kabeln inkopplad... om jag har den i så står disken.... DVD-enheten "lider" inte av detta utan den fungerar oavsett om kabeln är i eller inte.
Jag har även provat en annan ide-kabel till hårddisken men samma problem. Det enda "fel" jag kan komma på att jag gjort är att applicera kylpasta mellan processor och heatsink... det verkar inte som om man ska göra det. Min teori blir då att kylpastan "distanserat" sig från heatsinken och att den överhettat.... med följd att logikkortet är trasigt...
Det som jag vet nu är att strömförsörjningen fungerar till båda enheterna, men att något gör att disken inte snurrar, någon bild på skärmen har inte synts till heller.
Jag befarar som sagt det värsta.....