Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt att skapa mappar i "photos" på iPhone?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malung
  • 2007-12-21 23:19

som rubriken lyder...

Är det möjligt att skapa mappar på "bilder" på iphonen?
T.e.x. en mapp som heter "konsert bilder", en som heter "släktingar" osv...hoppas ni förstår hur jag menar!!

Prövade men hittade inget på iphonen...letade lite snabbt på install också men hittade inget där heller...kanske inte finns vad vet jag

har öven sökt lite snabbt här på 99.se men icke sa nicke...

Mvh

Skapar du ett sådant mapp system på datorn så blir det ju så på iphonen. Alla bilder du knäpper med kameran hamnar dock i kamera mappen så det får du isof fixa på¨datorn sen

vm i särskrivning?

Personer som klagar på särskrivningar är såååå jobbiga. Är ju inte så att man kontrollläser allt man skriver en extra gång för att man har skrivit snabbt på tangentbordet. Ska du inte hacka ned på allt slangspråk som används också? För det är ju inte korrekt svenska?

Vet att det var en fin smiley efteråt men ibland så orkar man ju bara inte

Senast redigerat 2007-12-22 03:46

Tyc KER inte att MAN sk föraökasda rätta s i na inlä g efterso m man aLLTID STREÄVAR EFTER att skri va så fort s o m möj ligt.

Tror inte att det finns något sådant mappsystem i dagsläget men man får nog lov att tro att med tiden så kommer antingen Apple eller någon annan att komma med något sånt.

Finns inget sätt att skapa mappar i telefonen, så vitt jag vet.

Jag kan förstå att det kliar i fingrarna att kommentera särskrivningar och slarv, men vi har som policy att undvika kommentarer om sådant då vi inte vet förutsättningarna och det inte tillför speciellt mycket. Så lämna den biten därhän, tack.

Så här gör jag:

1) Ta bild med iphone eller annan kamera
2) Vid synkning laddas bilderna in i iPhoto ('08 för min del). Välj att radera originalen från telefonen.
3) Dela upp bilder efter händelser. Detta kan även göras automatiskt. Du kan även dela upp efter album om du föredrar det.
4) Nästa gång du synkroniserar kommer bilderna ligga i rätt mapp.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-02 19:25

Skulle vilja dra upp den här tråden igen. Får det inte att fungera!
Jag vill göra en mapp kallad "telefonboksfoton" där jag, som namnet påvisar, ska ha ett foto på varje kontakt i min telefonbok. Men bilderna jag lägger in blandas i "Photo Library-katalogen" och inte i den mapp jag synkar, med rätt namn (via Bilder-funktionen i iTunes).

Någon som lyckats? Har PC ska väll tilläggas, så något iPhoto finns ej..

Hmm förstår inte riktigt vad du menar. Men när du val har tilldelat en kontakt en kontaktbild så behöver du inte ha bilden sparad i någon mapp på telefonen. den blir inbäddad i kontakten.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-02 23:02

Grymt! Visste jag inte, tack så mkt.

1
Bevaka tråden