Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

450Mhz-->550Mhz, värt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-27 11:45

Vet inte riktigt var jag ska leta eller läsa angående att få en snabbare G4 Cube.
Vill kanske lägga någon tusenlapp på att få den upphottad lite, inte så mycket grafik som processor, så, vad är det snabbaste OFFICIELLA som cuben stödjer? 550Mhz har jag hört någon gång... Är 100Mhz värt pengarna? märker man skillnad i Photoshop Lightwave och i OS´et i sig?

Om du kan pula in ett dubbelprocessor kort så är det värt prestandaökningen, men i annat fall gör inte 100 MHz en nämvärd skillnad. Åtminstone inte så stor att det är värt att lägga pengar på det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-27 11:51

finns det dubbelprocessorkort att köpa? Inte löda ihop själv

förstår att det rör sig om mer pengar om det är så att jag måste byta ut min processor mot en dubbelprocessor, men det går kanske att sälja g4/450mhz begagnat för en mindre slant också...

om ni vet någon dubbelprocessor på runt 500 (inte intresserad av 650 och uppåt, är nog för dyra, annars bara positivt, heh) så skriv och berätta om pris och prestanda gärna!

Kolla in denna länk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-27 14:22

efter att ha läst så känner jag mig inte mycket klokare.
Finns det dual processorer? När jag använde PC ett kort tag i mitt liv så använde jag dual p3 733.. och det gjorde jag genom att köpa två stycken 733´or och använda på moderkortet som stödde dual .. hur gör man på macen? köper man en processor som är lite fetare än vanliga processorer? som är två stycken på samma kort då dvs.

Och framförallt, kan jag få dual proecssorer installerade i min Cube någonstans? Eller köpa anpassade just för cuben.. men inget hemsnickeri

1
Bevaka tråden