Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagring av bilder på webben

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft ett "PhotoPoint" konto för lagring av bilder som har använts i annonser på Ebay bl.a. Tyvärr konkade dom strax efter att jag hade betalt årsavgiften i december:-( Så nu letar jag efter ett alternativ, någon som känner till en site som tillåter "hosting" av bilder.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-27 14:57

Tja... iTools är ju gratis.

Citat:

Skapades ursprungligen av: mondo65:
Tja... iTools är ju gratis.

iTools tillåter inte länkning till tredje part

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-27 15:17

Tredje part ?! Hur då... du kan ju iallafall länka från din iDisc till annan sajt!

http://itools.mac.com/1/membership_terms.html

"Using or providing to any third person or entity, whether or not for a fee, any directory of iTools Members other than for personal, non-commercial purposes"

Att länka bilder för en auktion är med största sannolikhet inte tillåtet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-27 16:22

Ah, jag trodde du menade att det inte gick tekniskt! Klart att man inte får göra pengar på ev. länkar då iTools i sig självt är gratis.

Hur är det då med ARENO som har reklambanner härovan?

iTools är visserligen gratis men jag tro inte att det är den främsta anledningen till att man inte vill "hosta" bilder, utan snarare att server skulle belastas mycket hårt. Hos PhotoPoint kunde man ha ett visst antal bilder utan att man behövde betala.

Areno säljer tyvärr endast till företag.

Pekade för skoj skull på "PhotoPoints" webadress och nu vill dom sälja tillbaka kundernas egna bilder på CD för $24.95 snacka om hästhandlarmetoder!

Hrm, gammal tråd månne (iTools, gratis? ), men jag söker i alla fall efter en gratis "imagehosting" site...

Har provat Ranchoweb och Imagemagician som båda valt att börja ta betalt.

Tipsen sie på bitte.

Sätt upp en egen webserver, billigare blir det inte.

När vi ändå är inne på det här med bilder och hosting..

Någon som har ett tips på ett galleri-script, gärna php. Måste ha stöd för automatisk generering av thumbnails och gärna svenskt språk.

Själv använder jag Gallery och är mycket nöjd.

1
Bevaka tråden