Just mitt i uppdateringen av min iPhone (1.0.2 från början) enligt guiden här. Stötte på några små gupp på vägen.
- Det står något i stil med "Invalid sim-card" på displayen vilket inte står i guiden jag följde. Gjorde mig förvirrad, men det fungerade ju så...
- Lyckades inte ladda ner 1.1.1 spwf-filen så att den fungerade ifrån någon källa jag provade på internet. Hittade den dock i en gamal backup, så det löste sig... (det blev en mapp och iTunes vill inte kännas vid den som "fil")
- Första gången jag försökte nedgradera till 1.1.1 igen fick jag felmeddelande 2003 (inte 1015 som man skulle få). Jag försökte bara igen och då gick det bra.
- Lyckades inte heller använda mig av AT&T MyAccount-knappen (min hette förresten "My Carrier Account") Jag la till en ny adress helt enkelt och gjorde uppringningsprocessen igen.
- Glöm inte heller att avsluta iNdependence emellan vaven... Det kan strula till det...
- Fick "There is no carrier that supports the installed SIM Card in the iPhone." i slutet av 1.1.2 uppdateringen (den sista) istället för att jag skall aktivera mig med AT&T
Här gick jag också ifrån guiden och körde iNdependence istället för standalone jailbreak-programvaran.