Har i princip samma funderingar som Mikkelrev.
Vill spara så lite som möjligt på den externa, dvs alla program (har rensat applications-mappen nu och har ändå 151 stycken), alla bilder, all musik (speciellt play counts [dödsviktigt för mig]) och inställningar.
De tre första är väl inte så himla svåra, behövs nånting installeras om gör det inte så mycket... Har kvar alla CD-keys som behövs, så det känns rätt lugnt. Detsamma med bilderna då det mesta redan ligger kopierat både på min externa disk och DVD-skivor. Musiken antar jag att det bara är att kopiera hela iTunes-mappen för att få med allt?
Garageband struntar jag i, har bara använt det ett fåtal gånger och känner inte att jag behöver det.
Inställningar däremot: hur gör man? Vill spara alla bokmärken, lösenord, codecs, och sånt men inte släpa med massa onödiga saker till efter ominstallationen. Vilka filer är det man behöver spara, och vilka kan man strunta i? Gjorde det misstaget när jag ominstallerade tiger, att inte formatera utan bara uppdatera, vilket resulterade i ett par GB onödiga filer, som dessutom inte går att ta bort.