Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har jag 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte 2st nya iphone från usa precis. Enligt denna sida:

"If you are not sure if you have the 4.6 bootloader then check the serial number of the iPhone. If the 4th and 5th digits are 45 or higher then you have the new bootloader and cannot unlock. Follow this tutorial until an unlock is found. As soon as a software unlock is released I will post instructions so check back."

mitt serienr: ****73HWWH8

Betyder det att min är 1.1.3??

Hjälp!"

Mvh Rasmus

Senast redigerat 2007-12-28 03:32

Vilken sida kommer det ifrån?

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-12-27 23:49

Det tror jag väl ändå inte? 1.1.2 har du med största säkerhet, kolla siffrorna 4 och 5, de säger vilken vecka den är tillverkad. Allt efter 45 har 1.1.2 och kan inte låsas upp än.
Kolla www.ifun.se för mer info.

Det går att låsa upp 1.1.2 OTB (out of box) med 4.6 bootloader, men det jag har hört är att alla 1.1.2 har bootloader 4.6.

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461 = "detta är sidan stealthSIM länkar till när man ska låst upp iphonen med stealthSIM"

Mina iphone's är vecka 50 & 49.

1.1.2 går fortfarande inte att låsa upp. stealthSIM och liknande lösningar låser inte upp telefonen. För att bekräfta har iPhone Status Ticker uppdaterats.

"Universal Solution
iStealthSIM is the only product which allows you to unlock all releases of the iPhone, including European and North American version 1.1.2 OTB (out of box bootloader 4.6) phones."

De låser fortfarande inte upp din telefon. iStealthSIM och kompani rör inte telefonens baseband, något som krävs för att låsa upp telefonen. De fungerar genom att låta SIM-kortet låtsas vara något det inte är.

Det här finns det information om på femtioelva ställen (nästan) om du söker lite.

Okey.. med andra ord går det att ringa med den i SWE?'
Men man kan ju fortsvarande jailbreaka den?

mvh Ramsus

Ja, den kan fortfarande jailbreakas, den här frågelistan är fortfarande aktuell för övrigt: http://www.ifun.se/fragor-och-svar-om-112-turbosim-mm/

aaa... alltså betyder det att jag ska följa allt som stod på sidan tills jag kommer till upplåsnings metoden.
Då skiter jag i den, och går direkt vidare till instaler.app och instalerar oktoprep för 1.1.2 (tillåter dig uppgradera till 1.1.2)
Sedan sätter jag i Stealthsim/turbo m.m. och börjar..

Jupp, det betyder att du ska göra en helt vanlig jailbreak och aktivering och sen köra instruktionerna för ditt Stealthsim/turbosim eller vad du nu har.

Tack!'

Uppskattar det verkligen. Nu har jag lite mer koll

Ändrade rubriken eftersom den inte hade något med verkligheten att göra.

ingen fara

Har bara en fråga. När man sätter in Iphonen för första gången kommer at&t aktiverings menyn upp då när man använt en 1.1.2 OTB med stealthSIM.

Är det någon som kör en 1.1.2 OTB iphone som e jailbreakad som vet?

När man jailbreakar skippar man att ju att låsa upp den 1.1.1, eftersom den har bootloader 4.6.
Det jag tänkte va att t.ex. man inte kan använda den fören man aktiverat den.

mvh Rasmus

Ursprungligen av rasmus284:

Har bara en fråga. När man sätter in Iphonen för första gången kommer at&t aktiverings menyn upp då när man använt en 1.1.2 OTB med stealthSIM.

Är det någon som kör en 1.1.2 OTB iphone som e jailbreakad som vet?

Det borde den göra. Jag kör med precis en sådan sen två veckor tillbaka.

När man jailbreakar skippar man att ju att låsa upp den 1.1.1, eftersom den har bootloader 4.6.
Det jag tänkte va att t.ex. man inte kan använda den fören man aktiverat den.

mvh Rasmus

Stämmer, du måste aktivera för att få någon användning för din telefon.

Men när du säger aktivera? at&t eller bara mobilen hehe

Men när du säger aktivera? at&t eller bara mobilen hehe

AT&T är aktivt sen 1885. Låter dig räkna ut resten.

hehe.. Okey.. 04:00

1
Bevaka tråden