Du får gärna förklara OSX kopplingen till den skärmdumpen?
Jag gissar att Vixta är en fönsterhanterare (?) och det finns det ju redan gott om till linux.
Sen att en dist ser "fin ut" är ju inte allt. Jag kör gärna linux, ofta och mycket (console) men allt GUI låter jag OSX ta hand om. (Ingen flametråd här dock)
Jag tycker om att en dist ser "fin" ut - även om det mycket riktigt inte är allt.
Vixta är tydligen en rätt hårt ombyggd KDE på Fedora. Vet inte vad disten i övrigt innehåller, men tanken är ju att Vixta ska vara "AbsolutelyNoConfig", så jag antar att tex. stöd för bla. Flash, Java, mp3 och andra propertiära drivrutiner och hjälpprogram ingår från början.
Jag tror nog att valet av fönsterhanterare är rätt betydelsefull för allmänheten... och om man istället för att behöva köpa en ny peze med de absolut värsta specarna på allting för att hjälpligt kunna använda Vista, kan behålla sin burk och köra nåt som Vista-aktigt ut på den - och få en stabilare, snabbare maskin än om man använder MS Vista på köpet - så finns det väl en klar poäng med Vixta?