Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Albumbildsproblem i Itunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har "hämtat bildmaterial till album" och all min musik har bilder och allt är bra. Men när jag ska lägga över musiken på ipoden så hänger bilderna med typ 1 gång av 10. Vadf gör jag för fel? Liiiite segt att manuellt lägga in bilder till tusentals låtar.

Edit: och varför tar det så förbaskat lång tid att lägga över bilder? Det går fortare att lägga över ett helt album än att lägga in en liten bild

Senast redigerat 2007-12-29 16:08
  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-29 22:50

Asså så länge det syns i itunes att du har bildmaterial på låtarna så borde det ju föras över till ipoden. Allt i biblioteket på datorn är ju samma i ipoden när det förs över. En grej kan ju vara att du bara markerat en låt i varje skiva och tryckt på "hämta bildmaterial till album". Då syns den i itunes cover-flow och om du väljer albumvy så syns den också men markerar du en annan låt i albumet så syns den inte! Prova markera alla låtar i albumet och tryck på "hämta bildmaterial..."
Sen att lägga över bilder synkar man väll sina album som finns i iphoto? om du inte kör pc då vet jag faktist inte hur man gör!

Ja, precis jag tycker också att allt borde hänga med, men det är väl mitt itunes som strular.
Jag har hämtat bildinformation till all musik så när jag spelar dom så ser jag omslaget nere till vänster i itunes.
Problemet är att när jag drar över dom till ipoden och spelar låten från ipoden i itunes så finns det ingen bild där. Grymt skumt men nu har jag iaf lagt över allt manuellt

• Medlem
  • Täby
  • 2008-01-01 21:18

har du bockat i rutan "visa albumart på denna ipod" eller snarlikt, under fliken musik när du har den ansluten i iTunes?

1
Bevaka tråden