Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slå ihop tre skivor till en och göra en meny

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-29 17:10

Hej!

Har en inspelning från ett bröllop på tre DVD-skivor som jag skulle vilja slå ihop till en. De tre skivorna är bara fyllda till en tredjedel. Kan man göra detta på ett relativt sätt, kanske med Apples programvara, och till den slutgiltiga skivan lägga in en meny där man kan välja mellan de tre?

De befintliga skivorna har inlagda bookmarks så det vore bra om dessa följer med. Jag har just nu skivorna inlagda som VIDEO_TS mappar.

Tips, även om man behöver annan programvara än Apples?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 19:11
Ursprungligen av rodin:

Hej!

Har en inspelning från ett bröllop på tre DVD-skivor som jag skulle vilja slå ihop till en. De tre skivorna är bara fyllda till en tredjedel. Kan man göra detta på ett relativt sätt, kanske med Apples programvara, och till den slutgiltiga skivan lägga in en meny där man kan välja mellan de tre?

De befintliga skivorna har inlagda bookmarks så det vore bra om dessa följer med. Jag har just nu skivorna inlagda som VIDEO_TS mappar.

Tips, även om man behöver annan programvara än Apples?

Tyvärr vet jag inte vilket program du behöver. Helst vill du ju bara kopiera det tre filmerna till en nya VIDEO_TS-mapp och använda ett program för att skapa en ny meny. Jag har inte använt iDVD så mycket att jag vet om det konverterar om filmerna eller inte. Konverterar iDVD om filmerna så kommer du få en tydlig försämring av bilden.

Kolla på http://forum.voodoofilm.org/. De kanske kan hjälpa dig.

1
Bevaka tråden