Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer uTorrent för Mac?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 18:42

Jo, det verkar som om folk jobbar med den

Citat:

uTorrent 1.8 Released, Mac Version Coming Soon
Written by Ernesto on August 10, 2008

After months of hard work and more than six months since their previous stable release, the uTorrent team has released version 1.8 of their BitTorrent client, with significant improvements and updates. Adding to the excitement, we were told that a public Alpha of the Mac version will be released in the next few weeks.

uTorrent 1.8 Released, Mac Version Coming Soon | TorrentFreak

Härligt.. har själv undrat länge vad som händer på den här fronten. Visserligen blir Transmission bättre och bättre för varje uppdatering. Men när uTorrent väl kommer till mac, så tror jag många kommer gå över.

Ska bli spännande att testa när den nu släpps

Alphan finns ute nu, om man är bra på att googla..

Vet någon hur det funkar med trackers som har version-check och sådär för att inte folk ska fuska med ratio?
Vill ju inte bli av med något konto för att jag switchar över hela till mac nu

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-10-01 02:13

om ni inte vet de så finns det en "snodd" beta realese ute nu, sist ja hörde så fanns den på PB.. dock funkar den inte SÅ bra, men klart värd å testa

Ursprungligen av Dan1jel:

om ni inte vet de så finns det en "snodd" beta realese ute nu, sist ja hörde så fanns den på PB.. dock funkar den inte SÅ bra, men klart värd å testa

Så man måste gå till en bit torrent-tracker för att ladda ner en bit torrent-klient, så att man kan ladda ner från en bit torrent-tracker?

O:-)

Ursprungligen av henkebarn:

Så man måste gå till en bit torrent-tracker för att ladda ner en bit torrent-klient, så att man kan ladda ner från en bit torrent-tracker?

Inte riktigt. Istället för att ladda ner från en torrent-tracker laddar du ner från andra torrent-användare.

Ursprungligen av henkebarn:

Så man måste gå till en bit torrent-tracker för att ladda ner en bit torrent-klient, så att man kan ladda ner från en bit torrent-tracker?

O:-)

Är det detta som är ett moment 22?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-01 23:24

Jag provade alphan / betan eller vad den nu kallades men jag blev långt ifrån imponerad. utorrent la sig när man öppnade en ".torrent" fil.

Kanske därför det är en beta

Jag har kört alphan och då jag kört Utorrent på pcn tidigare kan jag säga att det är MYCKET som fattas. Features man saknar är:
- Kunna sätta "tags" och således kategorisera sina nerladdningar
- Kunna välja specifikt vart man vill spara varje nerladdning
- Kunna sätta U/L / D/L-limit per torrent
- Få mer lättöverskådlig information per torrent
- Kunna stoppa en torrent utan att ta bort den, pausa går men då hålls anslutninge fortfarande öppen

Men det är ju trots allt alpha. Jag gillar dessutom att det fattas "utorrent" i vissa menyer där det istället står "untitled application" eller liknande

Jag kör vidare på Utorrent mest för att det sitter lite PC-skada i mig som inte vill släppa

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-10-02 02:40

just därför är det en beta, väldigt tidig beta dock
men så som den ser ut / verkar just nu så e ja mycket intresserad av att se hur färdiga blir

hoppas bara den är bättre en transmission som man använder nu

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-10-10 00:01

Hejsan!

För den som är desperat så går det att köra µTorrent på mac via darwine(/wine). Kolla in denna tråden på deras forum.

När jag kör det känns det dock som något är fel, datorn blir plötsligen lite seg å hackig.

Bevaka tråden