Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra sources för spel?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-30 00:03

Hej

Nån som kan bidra med sources så jag kan få hem lite mer spel o sånt.
Jag vill gärna ha guitar hero men jag fattar inte hur jag ska å det.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-30 02:48

Guitar hero? I touch? Har inte sett det och kan aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle funka funka. Hur tänkte du koppla in gitarren? Och vilket utrymme tänkte du använda till alla låtar? Är väll 4.7gb och det skulle jag då aldrig slösa bort. Skärmen är ju aningen liten också för att man ska se vilka knappar man ska trycka på.
Den ska tydligen klara av PSX spel men PS2 har ju lite mer prestanda än en itouch..

Aja.
Kolla om du hittar bigboss community sources i installer, tror att det är då det kommer upp "all sources" under sources. Annars så följer NES emulatorn och ett paket med nes roms med i bigboss..

EDIT: DOCK skall det tilläggas att om man lägger till alla sources så blir det förbannat segt att uppdatera dom.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-30 12:59

youtube

jag såg nån kille som spelade guitar hero på youtube.
han använde såklart ingen gitarr utan han tryckte på skärmen istället.

men jag fattar inte vilken source man ska ha för att få ner det.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-30 13:21

helt bissart.. finns nog inte i installer.. SSH som gäller..

http://www.iphorum.com.br/viewtopic.php?t=249

edit:
iofs så kan det vara så att det finns i den här källan till installer..

http://limitededitioniphone.com/lei.xml

edit2:
Jepp det finns där.. men man måste installera tap tap revoultion först.. finns också. nu ska ja prova

Senast redigerat 2007-12-30 13:35
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-31 15:42

men var

men vart får man tag i tap tap revolution o guitar hero?

jag fattar inte allt detta me sources, e nybörjare. Vart får man tag i nya sources eller det där big boss community sources.
Vad är adressen till det?

Installer -> Sources -> Edit -> Add -> Lägg till länken (http://limitededitioniphone.com/lei.xml)

då ser du att du har lite fler grejer att installera.
Se då till att installera "tap tap revolution" för att sedan installera "guitare hero".
(jag har varken testat guitar hero eller denna länken till fler sources, men det är så du bör göra).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-01 16:01

.

kan du några mer såna länkar som man kan lägga till i sources?

  • Medlem
  • 2008-01-19 22:36
Ursprungligen av karlzone:

Installer -> Sources -> Edit -> Add -> Lägg till länken (http://limitededitioniphone.com/lei.xml)

då ser du att du har lite fler grejer att installera.
Se då till att installera "tap tap revolution" för att sedan installera "guitare hero".
(jag har varken testat guitar hero eller denna länken till fler sources, men det är så du bör göra).

Var hittar jag Big Boss? Jag har lagt till limitededition... men har inte fler program att installera för det.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-01 23:07

Det finns under soruces i installer.
Jag har testat ttr med guitar hero nu och det funkade fint först men sen slutade det fungera så jag gav upp.. När jag tryckte på "itunes library" i ttr så kraschade programmet.. Sen måste sitta på ett wifi nät för att det ska fungera..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 10:59

Det är bara ett skin för TapTap Revolution...
Om du inte har wifi kan du inte spela med ditt itunes bibliotek du kan däremot ladda ner andra låtar (new songs) som sedan lagras på touchen för åtkomst även utan wifi (downloaded songs)

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-01-06 13:39

Tap Tap Revolution finns i Installer, iallafall i min!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-10 15:14

Jag har Tap Tap Revolution med Guitar Hero skinnet.. ser coolt ut men inte lika roligt som vanliga Guitar Hero då man bara trycker på knappar till pausmusik... du förändrar ju inte sången om du trycker fel.. Hade varit kul om det hade varit exakt som Guitar Hero.

EDIT: Måste även tilläggas att jag har världsrekordet på låten "Forget It" med Breaking Benjamin på 101376. Försök att slå det xD.

1
Bevaka tråden