Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac och nytt grafikkort?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Undrar bara ifall det går att byta grafikkortet i imacen och vilka skulle isåfall funka?

Om det går så det förmodligen ganska avancerat arbete. Det är som att byta grafikkort på en bärbar dator. Det är också frågan om det går att få tag på grafikkort som passar ute i handeln.

iMac använder sig utav MXM III vilket är en grafikkortsstandard för bärbara datorer. Det GÅR tekniskt sett att byta, men problemen är många. Det första problemet är att ingen säljer MXM-kort. Sedan passar troligen inte det befintliga kylsystemet utan måste modifieras för att fungera med ett nytt kort. Sedan vet jag inte i hur pass stor usträckning MXM-kort som inte säljs som standard stöds.. Skulle gissa på att stödet är inget till lågt. Som topping on the cake häver du givetvis garantin också.

MAO är utsikterna tämligen dystra såvida du inte själv är datoringenjör och drivrutinsutvecklare

Jo kollade runt lite och såg att man måste ha kvar kylsystemet från det gamla kortet vilket kräver lite finess med en ev lödkolv. Tycker banemej att detta är apples svaghet. Så sjukt trött på att man inte kan bestämma själv om hårdvaran. Det är dyrt och blir ennu dyrare då man måste byta allt när man vill ha bättre dator. kan nämligen inte köra "High quality local render" i Maya vilket jag har kunnat gjort på alla andra sketna PCdatorer jag mött. Får väll helt enkelt sälja sin själ och köpa Mac Pro...

Jo det är ju helt klart en svaghet med iMac.. Men å andra sidan är det ju såsom PC-laptops också är vilket är att förvänta pga det fysiska formatet.

Önskar att det fanns fler än en mac som inte var en "laptop".

1
Bevaka tråden