Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto vägrar importera?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-31 12:54

iPhoto (6.0.6 322) fungerar klockrent på de 623 bilderna jag har i biblioteket, men varje gång jag kopplar i ett flashkort i läsaren så totalvägrar det. Altså processoranvändningen går upp till 199% jag väntar i 2-3 min men den importerar fortfarande inte en endaste bild. vad kan vara boven i dramat, det enda jag gjort sedan problemet uppstod är att köra en programuppdatering från apple själva, någon säkerhetsfix, quicktime och itunes. ingenting rörande iphoto.

kan ju passa på att tillägga att jag har felsökt minneskortet, kan läsa och skriva det både ifrån datorn och kameran. har till och med försökt lägga över filerna på hårddisken, och försökt importera dem en och en, samma fel där. jag har även byggt om iphoto bibliotekets databas och cache men fortfarande ingen ändring. den bara står där och maxar processorn. ingen som har någon aning?

Senast redigerat 2007-12-31 14:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 01:15

Tack för hjälpen alla!

Löste problemet själv efter mycket googlande på andra fora. iPhoto verkar inte palla hur många foton i cr2 som helst, tog en backup och sparade ut alla mina bilder som jpg filer och importerade igen. Funkade visserligen bra men kanske inte den bästa lösningen på problemet. har sen dess gått över till att använda DPP som hanterar råformat bättre, lite trist bara att iPhoto inte orkade mer, för det är ett mycket smidigare sätt att både sålla mellan bilderna samt att det är ett väldigt bra sätt att presentera bilder på.

1
Bevaka tråden