Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man använda AT&T i Sverige?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man Änvänd At&t i sverige? Isåfall är det bra täckning? skulle kunna tänka mej det:)

Skaffar du ett AT&T-abonnemang betalar du givetvis det internationella priset eftersom abonnemanget är amerikanskt. Samma sak med datatrafik som blir väldigt dyrt i och med att det används utomlands. Täckningen beror på vilken svensk operatör du väljer att ha roaming med.

Men va skulle det kossta tror du?:tveksam: Är det Värdt de?:tveksam:

Om man är rik så är det säkert värt det eftersom pengarna inte spelar någon roll.
För en normalanvändare med normalinkomst är det klart det inte är värt det.

Det är verkligen inte värt det. Dessutom behöver du också ha ett amerikanskt social security card (personnummer). Du skulle även få ett amerikanskt mobilnummer, så alla som skulle ringa dig från Sverige skulle få betala en lagom dyr minutavgift också.

Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Det är verkligen inte värt det. Dessutom behöver du också ha ett amerikanskt social security card (personnummer). Du skulle även få ett amerikanskt mobilnummer, så alla som skulle ringa dig från Sverige skulle få betala en lagom dyr minutavgift också.

Men behöver inte ett SSN, räcker med att skriva 999-999 (ja du fattar), så kan man få ett pre-paid val istället.

Men jag har beställa en IPhone från usa är det enkelt att låsa upp den Själv?
Finns det chans att det blir en 1.1.3?

Ursprungligen av Frigge4:

Men jag har beställa en IPhone från usa är det enkelt att låsa upp den Själv?
Finns det chans att det blir en 1.1.3?

Om du vill kunna använda en nyinköpt iPhone som telefon (ringa, skicka SMS, etc) med en annan operatör än de Apple samarbetar med så är det endast StealthSim som kan hjälpa dig. (Sök på stealthsim här på 99.se och du kommer finna svar ang detta)

  • Medlem
  • 2008-01-03 14:57

endast stealthsim är det verkligen inte. Stealthsim är metod och finns säkert tiotal "turbosim" ute just nu och stealthsim är ett av dom dyraste.

Sorry, sorry. Det jag menade var att "stealthsim"-metoden är den enda. Visste faktiskt inte att just "stealthsim" var en specifik variant utan trodde att det var samlingsnamnet för tekniken. Är det Turbosim som är den korrekta benämningen på "tekniken"?

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Är det Turbosim som är den korrekta benämningen på "tekniken"?

Näe, det är också en produkt. TurboSIM och StealthSIM är de mest kända, men jag har läst om KingSIM, HyperSIM, NextSIM m.fl.

Vet inte om något bra samlingsnamn, kanske "simkortsmodifiering"?

Här finns en bra sammanfattning: xxxSim Overview (NextSim - StealthSim - TurboSim etc.)

men i fall jaag kommer köra med Tele2 måste jag änvända stealthsim då?

Men måste man hacka en Iphone för att änvända Tele2?

Ursprungligen av Frigge4:

Men måste man hacka en Iphone för att änvända Tele2?

Ja.

......

1
Bevaka tråden