Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nackdelar med Jailbreak?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan. Nån som kan skriva nackdelarna med att jailbreaka touchen?

tack!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-03 01:55

som jag ser det är dom inte tillräckliga för att inte jailbreaka. Fast den kan bli lite seg, om man installerar massa onödiga program. Min kraschade efter att jag installerat AFPd och fick återställa hela ipoden och jailbreaka igen. Men då hade jag installerat massa skumt så jag tog det lite lugnare och installerade bara det jag behövde men vet man inte vad man håller på med kanske man ska hålla sig ifrån jailbreakande och modifierande...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-05 12:45

Man kan ju inte misslyckas med www.jailbreakme.com.
Dock behöver du ha 1.1.1 på din iPod.
Några nackdelar kan jag inte komma på, förutom om man då installerar för mycket och den blir seg, som nllub sa.

Om nu man installerar för mycket och märker att den blir seg är det ju bara att avinstallera....

okok, men om man typ nedgraderad till 1.1.1 och jailbreaker, men vill inte ha det längre. Kan man då uppgradera till 1.1.2 efter man har avinstallerat allt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-05 23:34
Ursprungligen av Loviisa92:

okok, men om man typ nedgraderad till 1.1.1 och jailbreaker, men vill inte ha det längre. Kan man då uppgradera till 1.1.2 efter man har avinstallerat allt?

Jajemensan!:)

Och du behover in avinstallera nanting for att uppgradera till 1.1.2!

yay!

Men för att jailbreaka den måste man nedgradera till 1.1.1 men sen när man gjort det kan man uppgradera?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-06 00:23
Ursprungligen av Loviisa92:

Men för att jailbreaka den måste man nedgradera till 1.1.1 men sen när man gjort det kan man uppgradera?

Nu ere snurr pa fragorna! he he jeepers!

jepp, skrev en liten manual hur de funkar..

jailbreak instruktioner

Las noggrant och langsamt!!

hej hopp!!

haha ok, men varför måste man då överhuvudtaget att nedgradera om man ändå kan uppgradera så fort man har jailbreakat den?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-06 22:15
Ursprungligen av Loviisa92:

haha ok, men varför måste man då överhuvudtaget att nedgradera om man ändå kan uppgradera så fort man har jailbreakat den?

Nu eju forvrringen total! he he

Okey.....Om du har 1.1.2 installerat utan nan jailbreak sa maste du nedgradera till 1.1.1 for att kunna lagga till ett litet program som mojliggor en jailbreak efter att du uppgraderat. Lite i stil med en Trojansk hast!

Det ar version 1.1.1 som gor en jailbreak mojlig overhuvud taget, da apple tappte till dom svagheter som fanns i den, med version 1.1.2!
Det kommer antagligen bli samma sak med kommande uppdateringar!

Max

1
Bevaka tråden