Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka synth till USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej är det någon som har erfarenhet att skicka synthar till usa eller liknande ?
Jag vet att en del inkl migsjälv köpt därifrån men ej sålt.
Jo föresten jag sålde min studio 440 till USA.
Men nu har jag en snubbe i USA som vill köpa min WAVE.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-04 00:03

Den är ju onekligen värd en massa dineros, kanske skulle gå om den skickades med någon slags försäkring med någon av de internationella företagen, typ FedEx?

Är du helt säker på att det är en seriös köpare och inte någon variant av nigeriabrev?

det verkar vara seriös köpare har dock en intressent i paris oxå
funderar på att ev agera kurir själv.
en flygbiljett kostar ju samma som att skicka den.frågan är vad det blir för merkostnader,det blr ett redigt case jag skall ha med i så fall.
är det i europa så kan man ju ta den i bilen.

Ursprungligen av Kröjtz:

det verkar vara seriös köpare har dock en intressent i paris oxå
funderar på att ev agera kurir själv.
en flygbiljett kostar ju samma som att skicka den.frågan är vad det blir för merkostnader,det blr ett redigt case jag skall ha med i så fall.
är det i europa så kan man ju ta den i bilen.

Alla har olika regler. Kolla med flygbolaget. Jag funderar själv på att göra en liknande runda med Ryan Air. Biljetten är som bekant billig, men maxvikt på baggage är 15 kg och varje kilo över kostar ca 8 euro. Dom flesta bolag verkar kunna ta emot instrument och lägga dem på ett smart ställe i planet mot några hundralappar i extraavgift (+ev övervikt) Glöm inte att kolla ev. maxdimensioner också.

Ursprungligen av Kröjtz:

det verkar vara seriös köpare har dock en intressent i paris oxå
funderar på att ev agera kurir själv.
en flygbiljett kostar ju samma som att skicka den.frågan är vad det blir för merkostnader,det blr ett redigt case jag skall ha med i så fall.
är det i europa så kan man ju ta den i bilen.

Bil till Paris t&r blir bra mycket dyrare än att skicka med t ex DHL - om du nu inte är intresserad av semester i dylik stad

Se världen med synth i bakluckan, låter inte så tokigt!

Lite OT

..men hur många WAVE:ar finns det i sverige egentligen? (För jag misstänker att det är en : http://www.vintagesynth.com/waldorf/wald_wave.shtml som har sålts och skall skickas?)

Mvh

(när jag jobbade på Turnkey hade vi 4st som inte såldes....fast det är ju inte i sverige....)

1
Bevaka tråden