Nu var det så att jag inte riktigt visste vart jag skulle lägga det här inlägget, så det fick bli under denna avdelning. Handel som handel.
Jag har idag fått hem en refurbished iPhone 4 gb, sealed. Dock vill jag inte ha den! Jag skall åka till London och köpa två st 8 gb om någon vecka eller två så jag skulle behöva sälja denna så fort jag kan.
Nu är det så att jag är lite osäker på vad det är som gäller för refurbished. Har Apple vid återställningen av telefonen uppgraderat hela skiten till 1.1.2? Den är från vecka 47, så den risken kan väl finnas då? Är det någon som har koll på den lilla proceduren.
Vad är era spontana förslag. Skall jag:
1.Öppna det förslutna paketet och kolla efter och därefter lägga ut på Tradera och skriva vad det är för firmware - och därmed eventuellt avskräcka presumtiva köpare som möjligen inte vill ha en öppnad telefon.
2. Strunta i att öppna paketet, lägga ut det på Tradera och endast skriva att det är en helt ny, oöppnad 4 gb iPhone - och därmed kanske avskräcka presumtiva köpare som gärna vill veta vilken firmware de får.
Köpte den för övrigt på Ebay, $500 inklusive frakt. Lite mycket för en refurbished 4 gb kanske men jag var lite sådär halvt desperat när jag biddade. Skickades den 2'e med FedEx och kom fram för sisådär 20 minuter sedan. Verkar inte heller ha åkt på någon moms (hur får man i sådana fall reda på det? Skriver de det på följesedeln då eller?). Dessutom måste jag påpeka hur förbluffad jag blev över hur jävla litet paketet är. Fastän så många har skrivit om paketets storlek och att jag har sett bilder på det blir det en stor skillnad när man faktiskt har det i sin hand. Det är knappt så att man förstår hur de har kunnat få plats med telefon, dockningsstation och allting annat i det där lilla paketet. Och här gick man och tyckte att min iPod 30 gb som jag köpte i våras var effektiv förpackad. Cred till Apple, de är verkligen top of the line överallt gällande denna telefon. Till och med inom förpackningen.