Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rare Groves (pheta vinyler)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-13 06:56

Tata vega - Try my love (album)(1979 ) ej utgvet på cd..Råsvängig funkdiscosoul.. tunga vandrande basar, en del slapp.. Tata låter förvillande likt min älsklingsångerka Chaka khan....

En annan cool vinyl, men näst intill omöjlig att få tag i(Jag har den) är "Svenska Löd AB" från 1971.. Svenska löd är Janne Shaffer med hela svenska studiomaffian, senare kallad för hörselmat och earmeal.... Råsvängig,råtung blaxploitation-funk.. Lika bra som det bästa sammtida amerikanska.. Jag kan förstå att svergie är en ledande musiknation när vi var så bra redan 1971..

Håll utkik på vinylantikvariat (eller på samma dc-hub som jag. Jag kan inte tycka att det är piraterier när skivan inte har gått att få tag i på 10 år, det är bara kuturhistoriskt bevarande)

• Medlem
  • 2003-01-13 07:45

Låter ju asbra.

Vilka dc-hubbar hänger du på då?

[ 13 Januari 2003, 07:50: Meddelandet ändrat av: tiq ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-13 08:03

Det här hör väl mer hemma under Livsstil?

• Medlem
  • 2003-01-13 08:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Det här hör väl mer hemma under Livsstil?

Vet , fan postade i fel forum

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-13 17:42

Snyltar lite på tråden. Undrar om någon vet vart man kan få tag på liveinspelningar av Sam & Dave. Vinyl, CD spelar ingen roll. Har titta i säkert 10 affärer men hittar bara studiotjafs.

1
Bevaka tråden