Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min classic vägrar dyka upp på datorn

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-05 14:22

Hej!
Jag har en Ipod classic 80 gb sedan ett par månader tillbaka, och sedan för några veckor sedan så har den slutat dyka upp i datorn när jag kopplar in den. Det syns inte ens att den är inkopplad men jag märker att batteriet uppladdas men det står inget om att den är kopplad till datorn på själva ipoden och jag kan som vanligt plilla i menyerna. Alltså, den kommer inte heller upp i itunes eller i "Den här datorn".

Jag har försökt forska lite i problemet och testat att koppla den till andra datorer, och då funkar det utmärkt helt som det ska! Men inte på min dator! Dock funkar det med andra ipods på min dator.

Vad fasen ska jag göra?

Tack.

• Medlem
  • Torsby
  • 2008-01-08 18:59

Klurigt. Är det samma sak oavsett vilken port du använder i din dator?

• Medlem
  • 2008-01-09 21:14
Ursprungligen av Spyder:

Klurigt. Är det samma sak oavsett vilken port du använder i din dator?

Ja, faktiskt. Som sagt så funkar det till andra datorer och funkar med andra ipods till denna datorn.
Kör Ubuntu paralellt med windows just nu och när jag kör Ubuntu så funkar det med min ipod, tyvärr är det lite problematiskt att få sin Classic att funka till Ubuntu och krävs lite fix & trix som jag ska försöka fixa men vill fortfarande kunna koppla den till windows... Är rätt dum när det gäller ubuntu så det kan ta en stund också

1
Bevaka tråden