Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth fel efter leopard, Apple skyller på nya minnet och hdd.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej.

Min föräldrar köpte en ny iMac nu under hösten och allt fungerar fint till att några dagar efter Leoparden installerades så dog Apples trådlösa Mighty Mouse efter någon timmes användning. För att få igång den igen så behövde man starta om datorn. Dom fick sätta in sin vanliga usb mus för att fortsätta jobba. Jag försökte kolla under bluetooth egenskaper men den ville inte visa några inställningar eller info om bluetooth.

Provade en likadan mus och det samma problem, ska tilläggas.

Efter att nollställt bluetooth ("pvram"?) så blev det mycket bättre och det tog upp till ett dygn för att den skulle låsa sig.

Men nu hävdar Apple då att det är den externa hdd samt det nya minnet så vi satte in som är felet. Apple tar ju ut väldigt mycket pengar för extra minne och därför köpte jag 1 gb till efteråt. Och det gjorde jag samma dag som datorn kom och det fungerade perfekt i två månader.

Så varför surar Apple över hårddisken samt minnet? Har det något att göra med bluetooth?

Nån som vet något om liknande problem? eller förslag på lösning?

/Arvid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 23:19

Kan du inte ringa igen fast låta bli att nämna att du installerat hårddisken och minnet? Det känns osannolikt att dessa skulle ha någon påverkan. I så fall skulle problemet försvinna om man tog bort dem tillfälligt.

1
Bevaka tråden