Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spellistor för videofiler

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyköpt en Touch, skapade två test-spelllistor i iTunes direkt - en för musik, en för filmer. Autosynk aktiverat och allt är överfört till Touchen. Dock känner jag mig lite dum, jag hittar inte var spellistorna för video ligger! För musik ser det ut som tidigare men under video finns ju inga spelllistor.
Kan någon reda ut?

Så vitt jag vet hanterar inte iPhone eller iPod touch spellistor för video. Den bara lägger alla videofilmer i en lång lista (enda uppdelningen är videopodcasts som ligger längst nere).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 23:04

Borde inte det finnas. Finns ju på iPod.

Ursprungligen av foccus:

Borde inte det finnas. Finns ju på iPod.

Jo, man kan tycka det. Men så vitt jag vet finns det inte på iPod touch heller (eller?)

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-06 23:15

hm har aldrig ens gett en tanke åt att använda spellistor för filmer. Tagga dom bara ordentligt i itunes så hamnar du ju där dom ska. Filmer hamnar i filmer och tv-serier hamnar under filmer, efter serie, efter säsong och senaste avsnittet längst upp..

Ursprungligen av nllub:

hm har aldrig ens gett en tanke åt att använda spellistor för filmer. Tagga dom bara ordentligt i itunes så hamnar du ju där dom ska. Filmer hamnar i filmer och tv-serier hamnar under filmer, efter serie, efter säsong och senaste avsnittet längst upp..

Kan du ge ett par exempel på hur du taggar dina avsnitt? Har tänkt sätta mig att göra det strax men det blir en del jobb så jag vill helst göra rätt direkt!

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-08 19:08

du högerklickar precis som du gör med musik och väljer visa info. Men på filmer så har du en flik som heter film. Där kan man tagga det precis som man vill. Sen brukar jag ändra namnet i info till antingen filmens namn eller namnet på avsnittet i serien. Namnen kan man kolla upp på imdb.

Japp, det fattade jag nu. Men jag måste göra nåt fel, varje film som jag taggar som TV-program försvinner från "Videor" på Touchen. Måste jag göra nåt mer, ligger de någon annanstans eller vad är felet?
Edit: Kan lika gärna skjuta in en fråga till - jag flög förbi en post här inne om ett program som taggar om fler än en videofil. Nån som kan berätta vad det heter?

Senast redigerat 2008-01-08 23:15
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-08 23:31

I min ipod så hamnar tv-serier under filmer när man trycker på videor. I itunes så hamnar dom i tv-serier. Dom sorteras efter serie och sen säsong.
Vet tyvärr inte vilket program du menar. Är det till pc eller mac?

PC. Googlade på det andra problemet och tydligen måste rätt mycket info om tv-avsnittet vara ifyllt för att kategorin "TV-program" ska dyka upp i iPoden. Funkar nu dock. Nu saknar jag bara programmet.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-09 14:35

ja man måste väll fylla i namn, säsong, id och nummer på filmerna för att det ska gå. men det är ju också enda sättet att få dom rätt sorterade..
programmet har jag ingen aning om då jag kör mac och tycker att itunes fungerar riktigt bra för att tagga filmer och serier..

1
Bevaka tråden