Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera datorn, vad tänka på med iphonen?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-07 20:15

Tjo

Nu har jag fattat beslutet att Vista skiten ska ut. Tillbaks till XP tills jag förbrukat denna dator och det blir Mac. Däremot lurar jag på hur det blir med iphonen då jag formaterar. Jag har en olåst fransk iphone så det är inget jailbreak/upplåsning jag syftar på. Jag undrar bara om det finns någon mapp jag kan göra en backup på som jag sen lägger tillbaka in efter formatering och ominstallation. Hade varit nice att slippa något itunes strul med att telefonen inte hör till datorn osv. Om det nu kan bli något sådant? Gärna att senaste syncen backas upp också då.

Kort och gott: vad behöver jag tänka på inför en format C: på datorn när det gäller att behålla en strul fri ipod/itunes relation?

tack!

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 15:22

Jag tror inte att du kommer att få något strul med iTunes och din iPhone när du ominstallerar Windows. Se bara till att ha samma version av iTunes som du använt innan. iTunes kommer att upptäcka din iPhone och lägga till den. Angående sync så försvinner det vid en ominstallation. Vet ej om du kan kopiera någon mapp från C-partitionen och sedan lägga in den på samma plats i den ominstallerade filsystemet. Gissar på att du kommer att få ställa in allt igen i iTunes.

1
Bevaka tråden