Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

segt överföra filer i Adium.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har ett problem i Adium; Det tar drygt 1 timme att ta emot en .zip fil på 11,19 MB.

Ska det verkligen ta så lång tid?

Tacksam för snabba svar:)
Adam

• Medlem
  • 2008-01-07 22:47

Adium har varit dåligt på att föra över filer ganska länge, iaf så länge jag kan minnas. De håller på och pillar med det vad jag förstått.

Så länge föreslår jag nog ftp, om du har en någorlunda kunnig mottagare..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 01:44

Du kör MSN gissar jag? Det förenklade svaret om så är fallet: Microsoft har inte öppnat MSN-protokollet och därför måste överföringar gå via centrala servrar istället för direkt till mottagaren.

tack för svaren..

Ursprungligen av berdan:

Du kör MSN gissar jag? Det förenklade svaret om så är fallet: Microsoft har inte öppnat MSN-protokollet och därför måste överföringar gå via centrala servrar istället för direkt till mottagaren.

Men det fungerar i aMSN och mercury.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 20:13

Problemen sitter i libpurple, se http://trac.adiumx.com/wiki/FileTransfer. Huruvida aMSN och Mercury har bättre stöd vet jag inte.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-10 19:11

Långsam filöverförning via MSN & Adium

Hej!

Ja som rubriken säger, när ja ska skicka över nåt via msn å adium tar det lååång tid.. en kompis som har mac (annars går det alltid fort för henne). även en vön som har pc men BBB ,, tar sjuk lång tid där med.. vet nån va detta kan bero på?.. är ny mac användare så ja är inge kunnig än..

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-10 19:23

Har du sökt på detta i forumet? Finns väldigt många trådar om det.

Anledningen är att Adium inte använder samma protokoll som MSN Messenger. Rekommendationen är att använda Skype eller aMSN. Jag upplever dock aMSN som buggig och ful. Men smaken är ju som ändan.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-10 19:25

ok.. men adium känns ändå snabbare än MSN.. så nåt bör ju vara fel när MSN är sjukt trögt med

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 19:32

aMSN hanterar snabbast filöverföring till de med PC-versionen av MSN Messenger. Använder dock endast denna klient när jag behöver ta emot/skicka filer över chatten. Kör annars med Adium X.

Microsoft MSN Messenger för Mac, är grymt långsam, så förväxla inte aMSN med detta.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-10 19:37

ska testa amsn .. en konstigt attd et går snabbt med msn för vissa ändå?.. som har mac

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-10 19:39
Ursprungligen av Fraodi:

ska testa amsn .. en konstigt attd et går snabbt med msn för vissa ändå?.. som har mac

Oj, det trodde jag var tekniskt omöjligt. Vet du vilken klient som används på den mac-dator där filöverföringarna går snabbt?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-10 19:53

nej men ja kan ta reda på det !

så fort han loggar in igen.. skriver då!

Eh, slog ihop två trådar om Adium och MSN-överföring, fast jag insåg senare att de var lite olika nyanser på diskussionerna... nåja, det går nog bra ändå

Om ni vill föra över filer till någon annan på ett enkelt sätt kan DropShare vara ett alternativ.

1
Bevaka tråden