Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Respons på www.lifelensstudios.com?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej
jag antar att detta är rätt plats på forumet för att skriva om detta?

http://www.lifelensstudios.com/
Jag har iaf gjort en sida till min kompis som vill ha ett sälle att lägga upp filmer och bilder på. Jag har bara hört mina kompisar uttala sig om sidan, men skulle vilja höra lite vad ni andra säger? Det är den första sidan som jag gör till någon annan, och den första som kommer upp på någon server. Tycker ni att den är enkel, för enkel och är det något som är överflödigt. Fattas något?

Skulle också vilja ha tips om vilket format man ska lägga upp film i. Har testat wmv, men det var kasst. Avi fungerade heller inte så bra. Vad ska man använda? Mpeg4?

Tack på förhand!

Startsidan
Enkel och ren

Färgvalet? Svart och vitt är snyggt. Men den bruna färgen ... Är det en "företagsfärg"? annars skulle jag testat med att ändra till t ex vinröd. (Jo, jag vet att grönt annars är poppis!). Ska man behålla den bruna färgen så undrar jag om den vita inte ska tonas något.

När sidan inte har mer text tycker jag att sidfoten ska högre upp. Nu skrollar man för att få se mer men det är bara vitt.

Jag är personligen lite allergisk mot svävande rubriker. Under nyheter hänger inte datum med innehållet utan svävar mitt emellan.

Jag blir inte riktigt klok på syftet med webbplatsen. Ska den frälsa redan frälsta, dvs kunder ska kunna gå dit och se att dom redan valt rätt? Eller ska den locka nya kunder? I så fall behövs det nog vara lite mer information om vad man får. Och jag måste på något sätt kunna kontakta dem - nu hittar jag ingen kontaktinformation någonstans.

Om du rekommenderar Firefox kanske du ska hjälpa folk som inte har den att hämta den.

Som helhet tycker jag att sidorna är enkelt stilfulla.

tack så mycket för kritiken. Jag har nu lagt en färg i bakgrunden som heter whitesmoke (F5F5F5) och det blev mycket bättre! tänkte även på nyheter saken du nämnde, och jag lade ett streck emellan varje nyhet, och det får räcka så:P Har dock ej uppdaterat sidan än.

Syftet kan verka oklart, men han ska lägga upp lite filmer och bilder som han har gjort. Jag tar åt mig kritiken och kommer även framföra det till honom så att vi kan förbättra sidan ännu mer. (ska fixa en bättre kontakt)

Tack så mycket!

Ah - är det tänkt som en portfölj (eller portfolio, som det ibland kallas på nysvenska)?
En plats dit han kan/de kan hänvisa för att visa vad han/de gjort?

Om det är huvudsyftet då har jag nog lite andra kommentarer men innan jag lägger ner tid på att tänka till runt det så vill jag veta.

Det blev mycket bättre med den lilla toningen av bakgrunden.
Men var kom kantlinjerna från? Nu tycker jag den känns lite hoptryckt. Jag tyckte det var bättre tidigare

jaa, precis. Man kan säga att det är en portfolio för att visa vad de har gjort. Har aldrig enns själv tänkt på det nästan:p

Jag tog bort kantlinjerna nu, och det är fräsch. Har även centrerat loggon.

1
Bevaka tråden