Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kodminne/ Lösenordsprogram

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-08 19:10

Hej,

Någon som vet om det finns något program man kan använda för att att lägga in lösenord och kontonummer i? Har lite svårt att komma ihåg alla mina lösenord till allt. Fanns ju bra i min Ericsson K800i, ett kodminne som jag använde.

/Martin

Lockbox finns under installer:)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-01 19:09

Någon som vet om nån som fungerar i 1.1.3?

Om du kör Mac, och inte har något emot att lägga in uppgifterna via datorn för att sedan synca till iPhone/touch, ta en titt på 1Password (30 dollar). Där finns möjligheter att på ett enkelt och säkert sätt lagra VISA-nummer, webbkonton, licensnummer etc.

Sedan tidigare har man kunnat synca över information via en krypterad bookmarklet (ett bokmärke med javascriptfunktioner), och i den rykande färska versionen 2.5.10 så kan man t o m spara inloggningar. Du går till en sida med en sparad inloggning, aktiverar bookmarkleten och fyller i det lösenord du satte innan syncningen. Vips - ditt valda användarnamn med tillhörande lösenord stoppas in i rätt fält och loggar in dig på sidan.

På datorsidan finns inbyggt stöd för alla stora webbläsare (dock ej Opera).

Inget jailbreak krävs för att detta ska funka.

1
Bevaka tråden