Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad händer egentligen vid restore?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-08 21:48

Tjo

Går fortfarande i jailbreak tankar på min olåsta 1.1.2 OOB. Det jag lurar på är vad som händer ifall jag vill återgå till det vanliga så att säga. Kan jag bara restorea och telefonen flyttar tillbaka allt som ändrades vid jailbreakningen och man kan inte se att något har ändrats? Min är ju upplåst "lagligt" så jag borde väl inte få några problem med att den ska låsas upp igen osv. Detta bör väl Orange och Apple ha tänkt på?

Försöker bara få in all fakta innan jag sätter igång. vill inte få en stilig tegelsten

Nu vet jag inte hur det fungerar med de äkta upplåsta telefonerna, men vanligtvis gör en återställning att telefonen blir som ny, så länge man inte varit inne och mixat med baseband själv (dvs låst upp med anySIM eller liknande). Aktivering och jailbreak försvinner. Så långt borde telefonen vara som ny alltså.

Om man sen lägger tillbaka en backup från iTunes så kanske det händer att filer läggs tillbaka som kan visa spår på jailbreak, typ inställningsfiler till program osv som hamnat i ens användarmapp på telefonen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-09 09:04

ok tack för det. När du ändå nämnde det, du vet inte vilka mappar man bör säkerhetskopiera för att spara sync datan ifall man ska formatera datorn?

Backupen ligger i ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/ om man kör Mac.

Det är ingen vanlig backup utan det är massa filer, så man kan inte gå in och enkelt kolla på dom (men öppnar man filerna kan man se att en del är ren text, t.ex. alla SMS).

(Kör man Mac bör man alltid ta backup på hela ~/Library/ förövrigt, där finns mycket info man gärna vill ha kvar.)

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-09 20:05

ok tack. ska kolla sen när jag får tid om det är nån liknande struktur på windows.

1
Bevaka tråden