Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lexicon omega - Problem med mitt ljudkort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, köpte ett lexicon omega för nån månad sen, men grejer är att det bara strular och krånglar. Jag blir så himla irriterad alltså.

1. Jag kan inte lyssna på musik medan jag har igång cubase SX, ingen mediaspelare vill starta. Det står bara att drivrutinen redan används.

2. När jag startar cubase SX och alla vsti pluggar scannas så hör jag ett väldigt irriterande brusande skarpt ljud.

3. Output volym ratten är extremt känslig, det blir ofta mer ljud i min vänstra högtalare än den högra.

4. Min preamp är väldigt "svag" Jag maxar den, men ändå så måste jag använda cubase inbyggda preamp för att få en lagom nivå.

Jag tror att min garanti har gått ut, beställde kortet ifrån thomans.de

Om någon har svar på dessa frågar så berätta gärna för mig!

MVH Alex

1. Låter som dåligt skrivna drivrutiner.
2. ? så ska det inte vara...
3. Väldigt låg kvalité/trasig volympotentiometer.
4. Väldigt låg kvalité/trasig micförstärkare. Om du gainar efter AD-omvandlare så åker bruset med upp, d v s ingen bra idé.

Om du köpt det i butik så hade du säkert kunnat få hjälp med att utnyttja fabriksgarantin men med Thomann är det nog svårt men väl värt ett försök.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-09 09:11

Thomann lämnar 3 års garanti så det är ju lugnt om det är ngt fel på kortet.

Ja jag börjar ju undra, får väl lämna tillbaka det och kräva ett nytt. Eller garantin borde ju täcka allt. lite jobbigt att bli utan ett ljudkort i några veckor bara.

Iofs så låter inspelningen väldigt bra, med dom andra problemen får ju en att vilja ()/#")()(

Någon annan som har dåliga erfarenheter av Omegakortet?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-01 21:42

Jag har Alpha-interfacet och trodde det var fel på det, eftersom det lät skit när jag anslöt en mik till en av teleingångarna, men uppenbarligen är de inte gjorda för sådana anslutningar. Volantiz hjälpte mig göra en finfin XLR-miksladd och med den blir det riktigt bra inspelningar. Och teleingångarna funkar bra till instrument med linenivå, t ex en gammal zynt.

1
Bevaka tråden