Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte spola 15 timmar i ljudbok

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft min Ipod Classic 80G i 3veckor nu och tycker att den är fantastisk,
jag lyssnar mest på talböcker och har ett problem med snabbspolningen,
för att undvika kramp i tummen genom att hålla ner spolningsknappen har jag läst mig till i detta forum att man ska klicka på centrum knappen och veva på hjulet,
(detta funkar jättebra) .
men när man har startat om boken av misstag och behöver spola fram till t.ex. 15 timmar i ljudboken så hoppar den tillbaka till 13.15.19 det spelar ingen roll hur många ggr. jag provar eller vilken bok det är (har provat flera olika böcker)

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-09 20:26

Hej,

Det finns säkert de som är mer hemma på saken än jag, men jag har haft liknande erfarenheter av ljudböcker i iPod. Det verkar som om podden har problem med ljudböcker som är längre än 12-13 h. Om man använder programmet Audiobook Maker så delar detta också upp böcker som är längre än så i två delar. Mitt tips är att göra likadant om du gör egna böcker. Det "löste" problemet för mig. Inte helt snyggt, men funktionellt...

Tack loj !!
det är en bra ide, din förklaring låter helt rimlig , jag skall göra ett försök att dela upp boken även om som du säger det inte är helt snyggt lösning så löser det i alla fall problemet.

1
Bevaka tråden